×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۱۲۰۰ درصدی اعاده کالای متروکه در سال‌جاری

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشکر از حمایت‌های صورت گرفته از سوی مقامات دادگستری اظهار کرد: از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نقش بسیار موثری در تعیین تکلیف و ساماندهی انبارها ایفا شد تا جایی که رئیس جمهور در سفر بوشهر عنوان کردند” برخی اقدامات حال آدم را خوب می‌کند؛ اگر این اتفاقات مثبت افتاده و برای همه ملموس است در نتیجه تعامل قوای مجریه و قضایی است”.

وی گفت:  همچنین خودروهایی که مدت‌ها بود در انبارها باقی مانده بودند تعیین تکلیف و ۵ هزار میلیارد تومان وارد خزانه دولت شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: در نتیجه این تعامل اقدامات خوبی شکل گرفت و موجب جلوگیری از تضییع حقوق مردم شد.

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار میلیارد تومان در بیش از یکسال کالا تعیین تکلیف شد،گفت: اگر ورود دستگاه قضایی نبود این اقدامات صورت نمی گرفت.

اجتهادی افزود: انباری که به صورت ملکی در اختیار سازمان در استان است با کمک دستگاه قضایی انجام شد و امیدواریم با کمک دادگستری بتوانیم آن را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اعاده کالا‌ها در اموال تملیکی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد دراعاده کالای متروکه صورت گرفت،  در سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۱۲۰۰ درصد اعاده متروکه داشتیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: می طلبد مسولان قضایی ضمن بازدید از گمرکات، بر اجرای مقرره قانون تاکید کنند تا هزینه اضافی که برای نگهداری کالا صورت می گیرد کاهش یابد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره قاچاق افزود: در این زمینه باید آسیب شناسی شده تا فرمایشات مدنظر رهبری اجرایی شود.

همچنین حجت الاسلام ابراهیم حیدری رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: طی مدتی که در این مسولیت قرار گرفتم از انبارهای کرمان بازدید کردم و در آینده نیز بازدید از منطقه ویژه سیرجان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: ارائه گزارش موضوعات، بسیار مهم است تا اگر مشکلی وجود دارد از طرف دادگستری پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نگهداری از کالاها در انبارها بسیار مهم است و  کار باید به گونه‌ای پیش رود که زودتر تعیین تکلیف شود بویژه در موضوع کالاهای سریع الفساد و اولویت باید به گونه ای باشد که کالاها سریع تر تعیین تکلیف شود و در انبارها باقی نماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.