×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۱۲۱ درصدی حفاری اکتشافی در ملی مس به ثبت رسید

به گزارش تجارت گردان به نقل از مس پرس، رشد عملیات حفاری اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۵ درصد از اهداف تعیین شده سال ۱۴۰۲ در این شرکت فراتر رفت و منجر به اجرای عملیات حفاری اکتشافی به میزان ۳۳۳ هزار و ۷۵۰ متر شد.

این میزان عملیات حفاری اکتشافی در حقیقت بالاترین میزان رکورد سالانه در تاریخ اکتشافات کشور به شمار می رود و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی در محدوده های اکتشافی شرکت ملی مس در سطح کشور محقق می شود.

میزان حفاری اکتشافی تا پایان دی ماه سال جاری معادل ۳۳۳ هزار و ۷۵۰ متر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از دوبرابری را نشان می دهد. 

همچنین انجام مطالعات اکتشافی سطحی (زمین شناسی، ژئوشیمی، توپوگرافی و ژئوفیزیک) در محدوده های مستعد معدنی در مجموع به وسعت بیش از ۱۳۰۰ کیلومترمربع  طی ۱۰ ماهه سال جاری در این شرکت انجام گرفته است.

تعداد نواحی ثبتی و پروانه های اکتشافی شرکت به ۹۳ فقره رسیده و ۱۴ فقره پروانه اکتشاف جدید به نام شرکت ملی صنایع مس ایران در استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خراسان رضوی و قم اخذ شده است.

همچنین در زمینه مقایسه مجموع منابع زمین شناسی، شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲ (با در نظر گرفتن آستانه عیاری ۱۵/۰ درصد) این منابع از ۱/۱۷میلیارد تن به حدود ۶/۱۹ میلیارد تن ارتقاء و رشد ۵/۱۴ درصدی را نشان می دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.