×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۱۵۵درصدی حجاج اعزامی و رشد ۱۶۵ درصدی پروازهای حج

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی فاروق علیخانی مدیرکل عملیات فرودگاهی و مسئول عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز عملیات اعزام حجاج به جده از شنبه ۱۳خرداد ۱۴۰۲گفت: از شروع عملیات حج از ترمینال سلام تا ۱۴خرداد ۴۴پرواز به مقصد سرزمین وحی انجام شده که حدود ۱۰۳۰۴ نفر از حجاج را منتقل کرده است.

علیخانی با اعلام افزایش پروازها به۶پرواز از روز شنبه ۱۳خرداد ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد تعداد پروازهای برنامه‌ریزی شده برای عملیات رفت حجاج از تاریخ ۳۱اردیبهشت ماه لغایت ۱تیرماه ۱۴۰۲ جمعا ۱۲۷ پرواز می‌باشد که ۷۵ پرواز به مدینه و ۵۲ پرواز به جده خواهد بود که به نسبت حج سال گذشته در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) رشد ۱۶۵درصدی تعداد پرواز را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد حجاج اعزامی از شهر فرودگاهی ۲۹۲۱۰ نفر می‌باشد و از این تعداد ۱۷۲۵۰ نفر به مدینه و ۱۱۹۶۰ نفر به جده اعزام خواهند شد، گفت امسال شاهد رشد ۱۵۵ درصدی تعداد زائران نسبت به حج تمتع ۱۴۰۱ هستیم.

به گزارش دفتر ارتباطات ، اطلاع رسانی و امور بین الملل مسئول عملیات حج شهر فرودگاهی بیشترین تعداد پرواز را در روزهای ۱۴، ۱۶ و ۲۳ خرداد با ۷ پرواز عنوان کرد و گفت: پیش بینی عملیات برگشت پروازها برای ۱۳ تیر لغایت ۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ است که شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این خصوص نیز آمادگی کامل دارد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.