×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۱۵ درصدی تولید طلای سرخ در راه است/ قیمت واقعی هر مثقال زعفران حداکثر ۶۰ هزارتومان

تجارت گردان | رشد ۱۵ درصدی تولید طلای سرخ در راه است/ قیمت واقعی هر مثقال زعفران حداکثر ۶۰ هزارتومان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آخرین تحولات بازار طلای سرخ اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت زعفران طی چند روز آینده، تمامی خریداران منتظر محصول نو هستند و تا زمانیکه زعفران نو به بازار عرضه نشود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به قیمت داشت.

وی حداقل نرخ هر کیلو زعفران را ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۷ میلیون تومان و حداکثر ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد.

حسینی تولید زعفران را مساعد ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آنکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا به شمار می‌رویم، از این رو با رفع موانع صادراتی و مهیا کردن شرایط صادرات به بزرگترین صادرکننده تبدیل خواهیم شد.

وی با انتقاد از عرضه هر مثقال زعفران با نرخ ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان در بازار خرده فروشی بیان کرد: با توجه به قیمت‌های فعلی هر کیلو زعفران، حداکثر هر مثقال محصول از بهترین نوع با نرخ ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان باید در مغازه‌ها عرضه شود.

حسینی درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ گفت: بنابر آمار صادرات زعفران از ابتدای سال به دلیل موانع صادرات و بخشنامه‌های خلق الساعه روند کاهشی داشته است که با دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده صادرات پیش بینی می‌شود این روند ادامه یابد چرا که طی ۴۰ سال اخیر صادرات به سبب رونق تولید در مناطق محروم معاف از مالیات بوده است.

حسینی در پایان از رشد حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید زعفران خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و افزایش سطح زیرکشت، همه ساله تولید نسبت به سال قبل خود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دارد که با استمراد شرایط مساعد اقلیمی و نبود ناپایداری‌های جوی اعم از سرما و بارش‌های رگباری پیش بینی می‌شود میزان افزایش تولید بالاتر از این رقم‌ باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.