×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رشد ۲۹ درصدی شاخص و ارزش بازار فرابورس در دومین ماه امسال

تجارت گردان | رشد ۲۹ درصدی شاخص و ارزش بازار فرابورس در دومین ماه امسال

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در دومین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۲۳روز معاملاتی تعداد ۶۹میلیارد و ۴۹۸میلیون ورقه بهادار در ۲۰میلیون و ۷۹۰هزار نوبت به ارزش ۱۱۲۸هزار و ۳۰۰میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۷۹درصدی حجم، افزایش ۳۷۸درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۶۶۶درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۳۰۲۲میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۴هزار و ۹۰۶میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۷میلیارد و ۱۱۸میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۴۰هزار و ۸۴۴میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۳۲میلیارد و ۲۱۵میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۴۵هزار و ۲۵۷میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۱۲۴درصدی حجم و رشد ۱۱۶۵درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۱۳درصدی حجم و ۹۷۶درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با اردیبهشت ماه سال ۹۸ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۱۸میلیون اوراق بدهی به ارزش ۹۲هزار و ۶۹۲میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۲۷۷درصدی حجم و ۲۴۵درصدی ارزش معاملات این بازار در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۳۷۵۳میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۸۱میلیارد و ۸۱۰میلیون ریال و ۳میلیون و ۶۰۰هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۹۴۸میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۴۰۹درصدی حجم و رشد ۵۴۵درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۱۰۵درصدی حجم و افزایش ۱۲۰درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات اردیبهشت ماه امسال را از ارتفاع ۸۵۸۳واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۲۹درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۱ هزار و ۱۱۳واحد رسید. ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۹۰۴۳هزار و ۵۰۹میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۲۹درصدی به عدد ۱۱۶۷۰هزار و ۳۷۳میلیارد ریال رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.