×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | رشد ۲۹ درصدی پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سه ماه ابتدای امسال، مبلغ هفت هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد را نشان می دهد.

«روح اله خدارحمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بخش عمده این تسهیلات به بخش های توسعه سیستم های آبیاری نوین، مکانیزاسیون، گلخانه ها، پرورش ماهی در قفس، حوزه دام، طیور و آبزیان، زراعی و باغی تعلق گرفت و بدان معناست که با تجهیز بیشتر منابع سعی داریم توان پرداخت تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی را نسبت به سالهای گذشته افزایش بدهیم.

بدهی خسارت دیدگان ناشی از سیل امسال امهال سه ساله می شود

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: به منظور حمایت از کشاورزان خسارت دیده برای امهال و استمهال وام‌هایشان گام‌های خوبی برداشته شد. طبق بند خ تبصره ۱۳ قانون بودجه موضوع امهال سه ساله بدهی کشاورزان انجام شد به طوری که در دو ماهه پایان سال ۹۷ نزدیک ۲۱۷ هزار پرونده بدهی کشاورزان خسارت دیده به مبلغ ۱,۴۰۰ میلیارد تومان به صورت سه ساله امهال شد.

وی اظهارداشت: همچنین برای امسال نیز مصوبه بند خ در حال اجراست به طوری که طی مدت یک هفته اخیر ۲۰ هزار پرونده به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین تکلیف و بدهی کشاورزان امهال سه ساله شد که این مهم همچنان ادامه می یابد.

خدارحمی افزود: طبق بند خ تبصره ۱۳ قانون بودجه همه کشاورزانی که از وقوع سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال خسارت دیده اند بدون محدودیت اجرایی خواهد شد، به نحوی که بدهیشان امهال سه ساله می شود.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی محدودیتی در زمینه امهال بدهی خسارت دیدگان ناشی از سیل ندارد گفت: رسیدگی به پرونده کشاورزان خسارت دیده از سیل ابتدای امسال شروع شده است و کشاورزان می توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی این موضوع را پیگیری کنند.

۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده پرداخت می شود

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: براساس مصوبه دولت مبلغ ۲,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده جهت بازسازی و افزایش توان تولید در نظر گرفته شده که از این میزان مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است که با معرفی متقاضیان توسط بانک کشاورزی این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد تعلق می گیرد.

به گفته وی، جداول توزیع تسهیلات در اختیار شعب استان‌ها قرار گرفت. نخستین پرداخت این تسهیلات در استان خوزستان کلید خورد و در سایر استان‌ها نیز براساس تقسیم بندی وزارت کشور و طبق ضوابط و چارچوب تسهیلات براساس نوع خسارت وارده در مزارع زراعی، باغی، مراکز پرورش دام، طیور و آبزیان ارائه می شود.

خدارحمی درباره پرداخت خرید تضمینی گندم و کلزا گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا پایان خرداد امسال با توجه به میزان خرید تضمینی ۹۴ درصد پول گندمکاران توسط بانک کشاورزی به حسابشان واریز شده است این درحالی است که با توجه به وقوع سیل میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته به طور تقریبی برابری دارد و همچنان تلاش داریم تا پرداخت ها با سرعت و با کمترین تاخیر انجام شود.

وی درباره خرید تضمینی کلزا اضافه کرد: پول کلزاکاران نیز به روز و بدون تاخیر در حال پرداخت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.