×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۳۰ درصدی گردش مالی تجارت خارجی منطقه آستراخان با ایران

تجارت گردان | رشد ۳۰ درصدی گردش مالی تجارت خارجی منطقه آستراخان با ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازخبرگزاری میزان، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى در دیدار با استاندار آستراخان و وزرای حمل و نقل و روابط بین الملل آستراخان، با اشاره به اینکه روسیه و ایران زمینه‌های بسیاری برای همکاری از جمله تجارت دارند، اظهار کرد: باید توجه داشت که بیشتر تجارت بین کشور‌ها از منطقه آستراخان عبور می‌کند.

وی ادامه داد: ایران علاقه‌مند به افزایش حجم تجارت متقابل است، بر این اساس طی ۹ ماهه امسال، گردش مالی تجارت خارجی منطقه آستراخان با ایران نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

همچنین در این نشست فرماندار منطقه آستراخان، گفت: حضور هیأت بازدید کننده از سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی تأیید کننده نقش ویژه‌ای است که منطقه آستراخان در روابط بین روسیه و جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.

وى افزود: بدنبال ایجاد منطقه بندری ویژه اقتصادی در منطقه آستراخان هستیم و این مهم هم مورد تأکید رئیس جمهوری روسیه است.

در این نشست ایگور بابوشکین؛ استاندار آستراخان نیز در مورد چشم انداز همکاری‌های دریایی و بندری با رهبری سازمان بنادر و دریانوردى ایران گفتگو کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى و هیأت همراه در ادامه سفر به روسیه با استاندار آستراخان و وزرای حمل و نقل و روابط بین الملل استان آستراخان دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه ایگور بابوشکین؛ استاندار آستراخان، دِنیس آفاناسیِف؛ وزیر صنعت و حمل و نقل استان، رئوف پاگوسوف؛ وزیر روابط بین الملل استان و آلِکساندر آستانین؛ نماینده وزارت امور خارجه روسیه در آستراخان حضور داشتند.

در ادامه نشست‌های مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى نشست دیگرى با رییس و هیئت رییسه اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و بازرگانى ایران و روسیه و نیز تجار و بازرگانان فعال در آستراخان برگزار شد.

در این نشست مشترک به مشکلات حمل و نقل دریایی، مسایل مالى و بانکى، مسایل مربوط به مبادله کالا و مباحث مربوط به تجارت بین بنادر شمالى ایران و بنادر آستراخان اشاره شد.

در پایان این نشست تبادل نظر بین حاضرین در جلسه در خصوص مسائل مشترک صورت گرفت و مسئولان نظرات را بررسى و گفت و گوهاى موثر و سازنده اى در رابطه با حل مشکلات تجار در آستراخان ارائه و تصمیمات خوبى اتخاذ شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.