×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۳
رشد ۴ درصدی سطح زیر کشت گندم نسبت به سال قبل/ کشت گندم تا دهه اول دی ادامه دارد

به گزارش تجارت گردان ، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کشت گندم کما‌کان تا دهه اول دی ادامه دارد، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار مجموع سطح زیر کشت گندم دیم و آبی از ابتدای مهر تا ۱۹ آذر، ۵ میلیون و ۵۰۴ هزار هکتار بوده است.

وی کشت گندم آبی را یک‌ میلیون و ۷۳۷ هزار هکتار و گندم دیم  را ۳ میلیون و ۸۰۷ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: کشت گندم آبی نسبت به سال قبل ۵۷ هزار هکتار و گندم دیم ۱۵۷ هزار هکتار رشد داشته که این امر بیانگر افزایش ۴ درصدی سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲.۴ درصد برنامه کشت گندم محقق شده است، بیان کرد: تا دهه اول دی برنامه کشت گندم به طور ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

مجری طرح گندم ادامه داد: در شرایط فعلی ۷۰ درصد گندم کشت شده در شمال غرب و غرب سبز شده است، همچنین به سبب بارندگی‌های مناسب اخیر، وضعیت سبز و استقرار بوته مزارع کشور مطلوب است.

این مقام‌مسئول با بیان اینکه بارندگی در اکثر استان‌های مهم تولید گندم مطلوب بوده است، گفت: تاکنون ۱۱۵ هزار لیتر کود ریز مغذی و فسفات به صورت بذر گواهی شده کشت بذر مال شده است که با این وجود نیاز رطوبتی خاک برای جوانه زدن به نحو مطلوبی فراهم می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پایان درباره تاثیر اصلاح قانون خرید تضمینی گندم بر پایداری تولید این‌محصول استراتژیک تصریح کرد: اصلاح قانون خرید تضمینی اخیرا ابلاغ شده و باید منتظر ماند که مراحل اجرایی به کدام سمت و سو می‌رود که بدون تردید این مصوبه حمایت و دلگرمی کشاورزان در کشت محصولات زراعی را به همراه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.