×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد حوزه حمل و نقل هوایی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از جابه‌جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر خبر داد و گفت: دو ماه قبل از شروع برنامه سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی قبلی اقدامات بخش هوایی در سطح بین المللی و داخلی انجام شد و با پشت‌سر گذاشتن چالش‌های تأمین قطعات و… زمینه انجام این مأموریت مهم در حوزه‌های فرودگاه‌های مالکیتی، مناطق نفتی و مخابرات، گذرنامه، پلیس، سپاه و گمرک با آمادگی کامل، عملیات را آغاز کنیم.

وی در ادامه به راه اندازی مرکز OCC سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: ثمره راه اندازی این مرکز، ایمنی، امنیت و افزایش خدمات به مسافران بود. در این مرکز به‌دلیل حضور افراد پیش‌کسوت در کنار افراد جوان با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره ارتباطی مؤثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثرگذاری این امر، کاهش میانگین تأخیر پروازها به زیر ۱۵ دقیقه در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ است.

محمدی بخش در ادامه اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی در طول ۳۰ ماه گذشته روند رو به رشدی را شاهد بوده و در مقایسه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز ۱۴۰۳ روند صعودی پروازها و مقاصد پروازی کاملاً محسوس است به طوریکه در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی در جابه‌جایی مسافر و نشست و برخاست پروازها را شاهد هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جابه‌جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی امسال افزود: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸ پرواز (نشست و برخاست) جابه‌جا شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر داخلی با ۲۱۶۷۸ پرواز و ۸۳۷ هزار و ۹ مسافر بین المللی با ۵۷۹۰ پرواز جابه‌جا شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.