×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
رشد ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه بیست و پنجم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۳۶۳ واحدی معادل ۰.۷۳  درصد به رقم ۳۲۷  هزار و ۲۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۴۵ واحدی معادل درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۸۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۵۵ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۸۵۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۹۱۸ واحد افزایش به رقم ۹۲۱ هزار و ۸۱۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۴۲۶۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، کچاد، ومعادن، فخوز، شپنا و وبملت با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اخابر، خودرو، وپارس و فخاس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۸۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۱۹ هزار و ۹۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۴ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دروز(داروسازی‌ روزدارو) با ۵.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وتوکا، غپاک، سیدکو، تاپیکو و غسالم بود. همچنین نماد معاملاتی کپارس(کاشی‌ پارس) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خاهن، سغرب، فخاس، وساپا، سرود و کاما قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، غزر، اپال، خودرو، شپنا، خساپا، فملی و بوعلی به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، کمند، سپاس و وتوکا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای سدور، خزر، ثنوسا و سنیر، بیشترین حجم عرضه را داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.