×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رضه مرغ با نرخ بالای ۱۹ هزار تومان گرانفروشی است

تجارت گردان | رضه مرغ با نرخ بالای ۱۹ هزار تومان گرانفروشی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۳ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و خرده فروشی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ  ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هرکیلوگرم سینه با کتف ۲۸ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۹ هزار تومان و فیله مرغ ۴۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده به ۱۲ هزار تومان و قیمت مرغ گرم ۱۷ هزار تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد و مرغداران همچنان بر نرخ ۱۳ هزار تومانی مرغ زنده اصرار می‌ورزند.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ با نرخ بالای ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار تومان گفت: دستگاه‌های ذی ربط به طور دائم بر مغازه‌های سطح شهر نظارت دارند و در صورت عرضه مرغ با نرخ بالای ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، فروشندگان را جریمه می‌کنند. هر‌چند جریمه تا حدودی بازدارنده است، اما به طور کلی دردی از مردم دوا نمی‌کند چرا که مغازه دار مجدد این جریمه را روی جنس خود لحاظ می‌کند.

وی با اشاره به تخلف برخی مغازه‌ها مبنی بر عرضه مرغ سبز بیان کرد: با وجود اختلاف ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت مرغ سبز با نرخ معمولی، سازمان دامپزشکی باید به این موضوع رسیدگی کند چرا که مرغ سبز واقعی کم است و این سازمان باید برند‌های عرضه مرغ سبز را برای مردم مشخص کند چرا که امکان تشخیص آن در بازار وجود ندارد.

کاهش قیمت تخم مرغ در بازار

یوسف خانی از کاهش ۵ تا ۶ هزار تومانی قیمت هر شانه تخم مرغ خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۱ هزار تومان معادل شانه‌ای ۲۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان تصریح کرد: علی رغم کاهش قیمت، برخی مغازه داران همچنان با نرخ‌های بالا عرضه می‌کنند که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.