×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رفتار جهادی سردار سلیمانی باید الگوی همه باشد/ نرخ تورم ماهانه به ۷,۱ درصد رسیده بود

تجارت گردان | رفتار جهادی سردار سلیمانی باید الگوی همه باشد/ نرخ تورم ماهانه به ۷,۱ درصد رسیده بود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  رادیو اقتصاد فرهاد دژپسند افزود: آنچه که در حال حاضر می‌تواند کشور را در موقعیت امن قرار دهد خلق و خو و همینطور رفتار جهادی این شهید والا مقام است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آمریکایی ها ضمن دست زدن به ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اعلام می کنند تحریم های ایران را هم تشدید خواهند کرد حال این تلاش ها و اظهارنظرها از سوی آمریکایی ها در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است چه معنی می تواند داشته باشد، اظهارداشت: اینکه آمریکا چنین موضع گیری داشته باشد چیز بعیدو غریبی نیست چون خوی ددمنشانه و شیطانی دارند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نحوه به شهادت رساندن سردار والا مقام و قهرمان ایران حاج قاسم سلیمانی موید همین حرف است اما آنچه که می تواند ایران را در موقعیت امن قرار دهد خلق و خو و رفتار جهادی این شهید والا مقام است.

وی افزود: اگراراده راسخ وجود داشته باشد و با یک برنامه ریزی مناسب از امکانات موجود کشور به شکل حداکثری مورد استفاده قرار گیرد و همینطور در روابط با هم خلق و خوی سردار سلیمانی یعنی أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم رعایت شود به شکست کشاندن برنامه های دشمن خیلی سخت نیست مشروط به اینکه همین روحیات و خلقیات حفظ و ملاک عمل قرار گیرد.

دژپسند در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از آرمان های که سردار سلیمانی بخاطر آن به شهادت رسید مقابله با استکبار جهانی بود و امروز کشور درگیر جنگ و تحریم اقتصادی است برای اینکه پاسخ خون این شهید بزرگوار به احسن وجه داده شود در عرصه اقتصاد چه باید کرد، اظهارداشت: تجارت خارجی ایران به رغم تمامی تحریم ها و محدودیت های بین المللی در طول ۱۴ ماه گذشته کم و بیش مشابه سال قبل اتفاق افتاد و در ضمن تراز بازرگانی کشور هم مثبت بوده است.

وی ادامه داد: نرخ تورم ماهانه به ۷,۱ درصد رسیده بود که بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران این عدد هم اکنون روی خط ۳.۲ درصد قرار دارد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بر اساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران رشد اقتصادی غیر نفتی کشور در شش ماهه نخست سال جاری مثبت و همینطورنرخ بیکاری تابستان ۹۸ نسبت به ۹۷ کاهشی بوده است.

وی افزود: این موارد و مسائل نشان می دهد به رغم تمامی فشارها و محدودیت‌ها می‌توان مسیر مدنظر را با قدرت هرچه تمام‌تر دنبال کرد به شرط اینکه نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید افزایش یابد.

دژپسند اظهارداشت: هم اکنون ۵۰ درصد ظرفیت صنایع کشور در حال استفاده و بقیه خالی است حال اگر این ظرفیت ارتقاء پیدا کند همگان شاهد رونق تولید و اشتغال افزایی بیشتر در جامعه خواهند بود.

وی گفت: عامل دوم اینکه بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه توسعه پیدا کند و این بازارها هم به کالاها و محصولات ایرانی به شدت نیاز مند هستند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: میزان صادرات غیر نفتی ایران به رغم تمامی فشارها و محدودیت ها در ۹ ماهه سال جاری ۳۲ میلیارد دلار بوده که عدد قابل توجهی است.

وی بیان داشت: نکته سوم اینکه باید بتوان در بخش حکمرانی برهزینه‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی با رویکرد انضباط مالی کاهش داد تا نیاز به استفاده از منابع نفتی به حداقل ممکن برسد.

دژپسند در ادامه یادآورشد: مودیان مالیاتی نیز در این شرایط سخت تحریمی و اقتصادی مالیات‌های خود را به موقع پرداخت تا دولت در اداره کشور کمتر نیازمند به منابع نفتی پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.