×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رمز دوم ثابت همه مسکن‌کارت‌ها از فردا غیرفعال می‌شود

تجارت گردان | رمز دوم ثابت همه مسکن‌کارت‌ها از فردا غیرفعال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، به منظور اجرای دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص زمان‌بندی الزام همه مشتریان شبکه بانکی به استفاده از رمز دوم یکبار مصرف (پویا) به جای رمزهای اینترنتی ثابت، بانک مسکن از فردا تمام رمزهای دوم ثابت فعلی مشتریان خود را غیرفعال خواهد کرد.

در عین حال از آنجا که بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های بدون حضور کارت و با استفاده از رمز دوم، زیر ۱۰۰ هزار تومان همچنان ممکن است، مشتریانی که قصد انجام این دسته از تراکنش‌ها را داشته باشند، باید از فردا برای اخذ رمز دوم ثابت به یکی از خودپردازهای بانک مسکن مراجعه کرده و گزینه «فعال‌سازی رمز دوم ثابت» را که البته صرفا برای تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان کاربرد دارد، انتخاب کنند و مراحل وارد کردن رمز را دنبال کنند. متقاضیان رمز دوم ایستا برای این نوع از تراکنش‌ها همچنین می‌توانند به شعب بانک مراجعه کرده و از برنامه «VTMS» مستقر در شعب برای این منظور استفاده کنند.

لازم به ذکر است رمز دوم ثابت صرفا برای مجموع تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان در یک روز قابل استفاده است.

بانک مسکن از امروز با ارسال پیامک به مشتریان خود، جزییات سررسید مهلت استفاده از رمزهای دوم ایستا را اعلام خواهد کرد. به این ترتیب یک گروه از مشتریان که رمز دوم ثابت فعال داشته و رمز پویای خود را هنوز فعال نکرده‌اند و نیز در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، شماره تلفن همراه تایید شده برای آنها ثبت نشده است، این پیامک را دریافت خواهند کرد: «مشتری گرامی رمز دوم ثابت شما در تاریخ۹۸/۱۱/۱۵ غیر فعال می‌گردد. خواهشمند است با مراجعه به دستگاه خودپرداز نسبت به فعال سازی رمز دوم پویا و یا فعال سازی رمز دوم ثابت جهت استفاده در تراکنش های زیر یک میلیون ریال اقدام فرمایید».

گروه دیگری از مشتریان بانک مسکن نیز که رمز دوم پویای خود را پیش از این فعال کرده‌اند، طی پیامکی از این موضوع مطلع خواهند شد که در صورت تمایل به استفاده از رمز ثابت برای تراکنش‌های زیر یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان)از تاریخ ۹۸/۱۱/۱۵ (فردا، سه‌شنبه) می‌توانند با مراجعه به دستگاه خودپردازنسبت به فعال‌سازی رمز دوم ثابت خود اقدام کنند.

به گزارش هیبنا، علاوه بر نرم‌افزار «رمزنما» که بدون نیاز به اتصال اینترنتی، در لحظه رمز دوم پویا با اعتبار ۲ دقیقه‌ای برای مشتریان بانک مسکن که این رمز را از طریق مراجعه به شعب، خودپردازها یا اینترنت‌بانک فعال کرده‌اند، صادر می‌کند، مشتریان بانک مسکن می‌توانند با تایید تلفن همراه خود از هر یک از طرق ذکر شده، نسبت به دریافت پیامکی رمز دوم نیز در زمان نیاز خود حین انجام تراکنش‌های بانکی اینترنتی اقدام کنند. گزینه دریافت رمز پویای پیامکی در حال حاضر در درگاه‌های پرداخت اینترنتی فعال است و صرفا کسانی که شماره تلفن همراه آنها تایید شود، می‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.