×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
رنگ‌ تیم‌ها نباید رسانه را هدایت کند/ با مورایس برنامه بلندمدت داریم

محمدرضا ساکت، شامگاه(چهارشنبه، ۱۹ مرداد) در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای عرصه ورزش به مناسبت روز خبرنگار، با تاکید بر تصمیم حساب‌شده، غیر احساسی و منطقی سپاهان در انتخاب سرمربی فوتبال، اظهار کرد: برخلاف برنامه‌ریزی هیئت مدیره اتفاق غافلگیرکننده‌ای در پایان فصل قبل افتاد و با قطع همکاری نویدکیا به علت مسائل شخصی، چالش بزرگی برای سپاهان ایجاد شد. باید در مدت کوتاهی سرمربی بررسی و جایگزین می‌شد. هیئت مدیره به طور جدی فعالیت کرد و پس از بررسی میان ۱۲۳ مربی، به طور کاملا منطقی و غیر احساسی، مربی با تجربه آسیایی و بین‌المللی را دعوت به همکاری کردیم و پس از آن وارد بازار نقل و انتقالات شدیم.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید به هوش باشند تا اجازه ندهند رنگ‌ها برنامه و اخبار آن‌ها را جلو ببرند.

ساکت از برخی بی مهری‌ها به این باشگاه شهرستانی گلایه کرد و گفت: برخی سپاهان از پا افتاده را دوست دارند، اما سپاهان با رفتن چند بازیکن از دست نمی‌رود. ما در مرحله دوم وارد بازار نقل و انتقالات شدیم. پس از ۱۰ روز برنامه فشرده تنها مربی تیم مشخص شد و سراغ پست به پست بازیکنان رفتیم.

وی با رد شایعه حضور چهارساله یک بازیکن خارجی به‌عنوان نیمکت‌نشین در سپاهان، افزود: امکان ندارد بازیکنی بتواند چهار سال بازی نکند، زیرا از سوی فدراسیون جهانی رجیستر نخواهد شد و این امر شدنی نیست.

ساکت با اشاره به برخی اخبار و حواشی، تصریح کرد: مسئله تحریم بزرگ‌ترین رنجی است که علاوه بر اقتصاد در حوزه ورزش نیز وجود دارد. 

وی اضافه کرد: تصاویر و قلم‌های ناپاک و مزدوری وجود دارد که در کنار هر اقدام باید توجه کنبم که این قلم‌ها را افشا و تصویر واقعی از ایران و شرایط و امنیت کشور منعکس کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل باشگاه سپاهان با یادآوری سفر سه روزه محرمانه سرمربی تیم فوتبال پیش از عقد قرارداد، تصریح کرد: آمدن مربیان خارجی پیش از این در ایران باعث شد که تصویر خوبی از ایران منعکس شود.

وی افزود: موفق شدیم در قدم‌های اول انگیزه مورایس برای آمدن به ایران را کسب کنیم، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته بود و می‌خواست تمام برنامه‌ها و چشم‌اندازهای استراتژیک باشگاه را ببیند. پس از بازید محرمانه، جلسه با هیئت مدیره، بررسی برنامه استراتژیک باشگاه تصویر واقعی اینجا به او معرفی شد.

قرارگاهی برای تخریب برخی باشگاه‌ها وجود دارد

این مدیر ورزشی با گلایه از برخی رسانه‌ها، اعلام کرد: قرارگاه‌هایی برای‌ تخریب برخی باشگاه‌ها وجود دارد که در اتاق فکر آن‌ها هر از چند گاهی موضوعی را راست یا دروغ به طور کشوری پخش می‌کنند. از رسانه‌های استان می‌خواهیم درگیر این حواشی و امواج نشوند.

ساکت تاکید کرد: برای باشگاهی مانند سپاهان پسندیده نیست که یک شخص را در بستن تیم معرفی کنند. تمام بازیکنان توسط سرمربی و پس از ارائه به هیئت مدیره بازیکنان در شرایط اقتصادی به سپاهان پیوستند.

وی خاطر نشان کرد: سپاهان به هر کسی که یک دقیقه در تیمش توپ زده تا پایان احترام می‌گذارد. از رسانه‌ها نیز انتظار داریم ورزش استان اصفهان را دریابند. قطعا اشکالاتی در باشگاه‌ها وجود دارد، اما باید پذیرفت که ظرفیت کلانی در اختیار برخی باشگاه‌ها قرار دارد.

تاکنون قهرمانی ناپاک وجود نداشته است

مدیرعامل باشگاه سپاهان از برنامه بلند مدت این باشگاه با مورایس خبر داد و گفت: برنامه‌ای بلند مدت با مورایس داریم تا نتیجیه‌ای در شان این باشگاه پر افتخار کسب کنیم. او بازیکنان پایه را رصد و برخی را جذب کرده است. همچنین می‌خواهد برخی از مربیان پایه در کنار تمرینات تیم باشند.

وی با تاکید بر قهرمانی پاک همه تیم‌ها، تاکید کرد:هیچ قهرمانی تاکنون در لیگ برتر ناپاک نبوده و همه به قهرمانی پاک رسیدند. سپاهان نیز به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی با احترام به رقبا تلاش می‌کند. 

ساکت یادآور شد: وقتی بازیکن جدیدی جذب می‌کنیم، زیر مجوز فیفا به‌عنوان تنها باشگاه راه یافته به جام باشگاه‌های جهان عکس می‌گیریم و قطعا این موضوع و تکرار دوباره این افتخار هدف سپاهان است.

مشکل ویلموتس عدم پرداخت وجه از فیفا بود

ساکت با اشاره پرونده طلب ویلمتوس از ایران، توضیح داد: در زمان کارلوس کیروش برای دادن پول باید به فیفا نامه نوشته و فیفا به طور مستقیم این هزینه را پرداخت می‌کرد. متاسفانه برخی مشکلات جدید توسط ترامپ از خرداد ایجاد شد که امکان انتقال به ذی نفع خارجی نیز ممنوع شده و جلوی پرداخت پول این مربی گرفته شد. این در حالی است که همه برای پرداخت طلب او بسیج شده بودند، اما نتوانستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز باشگاه‌های ایرانی مانند سپاهان، پرسپولیس و استقلال پول در فیفا دارند که به علت همین مانع‌ها نمی‌توانند دریافت کنند.

سپاهان یک اسپورت کلاب است، نه فوتبال کلاب

مدیرعامل باشگاه سپاهان با تاکید بر فعالیت ورزشی این باشگاه در سایر رشته‌ها، گفت: برنامه‌ریزی‌های سال باشگاه سپاهان در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان یک اسپورت کلاب ادامه داشته و بر اساس برنامه‌های کارشناسی پیش می‌رویم. در هندبال آقایان و بانوان برای حضور شایسته در آسیا آماده می‌شویم. در دیگر رشته‌ها نیز این مسیر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه آکادمی توجه به استعدادیابی فراگیر سطح استان در نظر گرفته شده است. پایگاه‌های همگام امسال به سمت کیفی‌سازی رفته و بیشترین استعدادهای ناب سطح استان را انتخاب خواهند کرد.

ساکت با اشاره به سرمربی خارجی تیم هندبال بانوان سپاهان، تصریح کرد: طی تعاملی که با فدراسیون هندبال داشتیم، توانستیم با هدف ارتقا دانش ورزش بانوان، مربی تیم ملی را همزمان به‌عنوان سرمربی به تیم هندبال بانوان سپاهان بیاوریم تا علاوه بر دانش‌افزایی مربیان، به سطح کیفی تیم کمک کند. 

وی خاطرنشان کرد: پرافتخارترین باشگاه هندبال ایران، سپاهان است و قدمت تاریخی در این باشگاه دارد، پس جز رشته‌های اصلی باشگاه است. تیم هندبال “ب” سپاهان نیز به‌عنوان پشتوانه برای تیم اصلی است. در فوتسال و بسکتبال با توجه به سیاست‌گذاری عدم موازی‌کاری تیم‌های لیگ برتری به آکادمی منتقل شدند. 

ساکت ادامه داد: در والیبال نیز برای کمک به پایه و استفاده از بازیکنان بومی به سمت تشکیل دوباره تیم از پایه رفتیم.

ورزشگاه نقش جهان گره کور ورزش بود

مدیرعامل سپاهان بیان کرد: ورزشگاه نقش جهان نزدیک ۳۰ سال به‌عنوان گره کور ورزش بود، اما امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین و استانداردترین ورزشگاه پس از انقلاب در راستای حمایت از ورزش و مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه سپاهان ساخته شده و همچنان در حال تکمیل است.

وی اضافه کرد: سپاهان از سال ۷۹ به فولاد مبارکه واگذار شده و امروز یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های کشور است که اسناد مجوز حرفه‌ای‌اش را ارائه می‌کند. در سیاست‌های جدید می‌خواهیم در تمام تیم‌های ورزش آقایان و بانوان مدیر رسانه داشته باشیم. 

ساکت تصریح کرد: نگاه روابط عمومی جدید باشگاه در زمینه برندسازی و تبلیغات تجاری در حوزه مارکتینگ است تا بتواند از این ظرفیت استفاده کند و تا این لحظه ارتباط دو سویه خوبی برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم از اولین نمایشگاه رسانه و غرفه ویژه‌ای به نام استاد هاشمی، پیشکسوت عکاسی رونمایی شد.

انتهای پیام 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.