×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایسنا، عضو تیم ملی پارادوچرخه‌سواری گفت: با اینکه از سوی فدراسیون جهانی برای شرکت در اردوی تمرینی سوییس دعوت شده بودم اما چون پول خرید بلیت را نداشتم، این اردو را از دست دادم. مهدی محمدی درباره حضورنداشتن در اردوی تمرینی در سوئیس اظهار کرد: از سوی فدراسیون جهانی برای دوچرخه‌سواران معلولی که عنوان قهرمانی آسیا را دارند، اردویی تمرینی در سوییس پیش‌بینی شده بود و فقط باید هزینه‌ بلیت را که در حدود ۶۰ میلیون تومان بود، پرداخت می‌کردیم اما به دلیل نداشتن پول کافی برای تهیه بلیت، متاسفانه این اردوی تمرینی را از دست دادم.

مقایسه لیگ برتر با لیگ‌های معتبر

بررسی تعداد داوران لیگ‌های معتبر آسیا و دنیا نشان می‌دهد که در لیگ برتر فوتبال ایران، تعداد زیادی داور سوت می‌زنند که خارج از عرف جهانی است و همین سبب شده تا قضاوت کمتری به داوران در طول یک فصل برسد. با گذشت ۱۹ هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، تاکنون ۳۹ داور مختلف در این رقابت‌ها سوت زده‌اند که آماری باورنکردنی نسبت به پنج لیگ معتبر اروپا و حتی چهار لیگ معتبر آسیاست. این آمار نشان می‌دهد میانگین قضاوت هر داور در لیگ ایران ۳.۸ بازی است که در مقایسه با فوتبال روز دنیا بسیار پایین است. امیرسامان سلطانی با هشت قضاوت در ۱۹ هفته، بیشترین آمار را در بین داوران ایرانی دارد.

خدمت طلایی الهلال به رونالدو!

الهلال عربستان اجازه نداد که رکورد خاص کریستیانو رونالدو در جام جهانی باشگاه‌ها شکسته شود. به نقل از کوره، الهلال عربستان در فینال جام جهانی باشگاه‌ها به مصاف رئال مادرید رفت. این بازی در نهایت با پیروزی پنج بر سه رئال به پایان رسید. نکته جالب در این بازی اینکه سه بازیکن موفق به دبل شدند. وینیسیوس و فدی والورده برای رئال مادرید و ویتو برای الهلال موفق شدند که هر کدام دو گل به ثمر رساندند.

انتخابات دوچرخه‌سواری ایران زیر ذره‌بین خارجی‌ها!

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران با حضور دو ناظر از کنفدراسیون آسیا برگزار خواهد شد. فدراسیون دوچرخه‌سواری بیش از یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود و قرار است بالاخره انتخابات آن ۳۰ بهمن برگزار شود. انتخابات فدراسیون در خرداد ۱۴۰۰ به دلیل رای‌دادن نماینده وزارت‌ ورزش مورد تایید اتحادیه‌ جهانی دوچرخه‌سواری قرار نگرفت و حتی این فدراسیون تا آستانه تعلیق پیش رفت. اکنون قرار است برای انتخابات جدید فدراسیون، دو ناظر به ایران بیایند و در مجمع شرکت کنند.

استقلال و نساجی در لیگ قهرمانان

هنوز سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است اما مسئول سازمان لیگ می‌گوید قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی در دو فصل اخیر به عنوان نماینده‌های ایران به مسابقات معرفی می‌شوند. با تغییرات کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، این بازی‌ها از این پس مانند لیگ قهرمانان اروپا از اواخر تابستان تا بهار سال بعدش برگزار خواهد شد و دیگر خبری از برگزاری این مسابقات بین دو فصل باشگاهی نیست.

ستاره‌ای که قربانی بی‌پولی شد!

ملی‌پوش تنیس‌ روی‌ میز زنان می‌گوید هزینه اعزام به مسابقات بین‌المللی زیاد است و نمی‌تواند به صورت شخصی اعزام شود تا رنکینگ خود را ارتقاء دهد. مهشید اشتری در مورد وضعیت تمرینی خود به خبرنگار ایسنا گفت: مسابقات دسته یک بزرگسالان در زنجان، انتخابی تیم ملی دانشجویی و دور آخر لیگ برتر در پیش‌ رو هستند. در این مدت مداوم تمرین کرده‌ام و باید در جریان مسابقات نتیجه کارم را ببینم.

واکنش به شایعه رانت و دلالی در تیم ملی جوانان

مدیر تیم ملی فوتبال جوانان به شایعه انتخاب برخی بازیکنان با رانت و دلالی گفت: وقتی هزاران هزار فوتبالیست در شهر و روستاهای مختلف کشور زیر ذره‌بین رفته‌اند تا بهترین‌ها انتخاب شوند، دیگر جای هیچ حاشیه‌ای باقی نمی‌ماند. افشین ناظمی، مدیر تیم ملی فوتبال جوانان، درباره آخرین وضعیت اردوی این تیم که در مرکز ملی فوتبال در حال برگزاری است، گفت: خوشبختانه طبق برنامه از پیش تعیین‌شده برای اردوی نهایی قبل از شروع جام ملت‌های آسیا پیش می‌رویم. کادر فنی با تمام توان تلاش شبانه‌روزی می‌کند تا یکی از بااستعدادترین نسل‌های فوتبالی بتواند بهترین نتایج را بگیرد.

بازی استقلال و پیکان لغو شد

داور دیدار استقلال و پیکان تصمیم به لغو بازی این دو تیم به علت بارش شدید برف و لغزندگی زمین گرفت. استقلال و پیکان قرار بود امروز (یکشنبه) در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم بروند که در فاصله دو ساعت تا این دیدار، بازی دو تیم لغو شد. از صبح امروز بارش برف در شهر تهران شروع شد و به علت شرایط بد جوی و بارش سنگین، داور تصمیم به لغو این دیدار گرفت.

«خمز» کاوه را نمی‌خواهد

با وجود رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال برای بازگشت کاوه رضایی به تراکتور، سرمربی این تیم تبریزی اعلام کرد این مهاجم جایی در تیمش ندارد. کاوه رضایی که در پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل قرارداد خود را به صورت یکطرفه با باشگاه تراکتور کرد، حالا با مشکل بزرگی روبه‌رو شده است و با وجود حکم فدراسیون فوتبال برای بازگشت به تبریز، این بار باشگاه تبریزی و سرمربی اسپانیایی این تیم او را نمی‌خواهند!

مس رفسنجان را به هتل راه ندادند!

در حالی که مس رفسنجان فردا (دوشنبه) در هفته بیستم لیگ برتر میزبان فولاد خوزستان است و طبق روال معمول تیم‌ها، روز قبل از بازی به اردو می‌روند، هتل محل اقامت مس از پذیرش این تیم امتناع کرد! به‌ نظر می‌رسد مشکلات مالی نارنجی‌پوشان رفسنجانی یک روز قبل از بازی با تیم فولاد خوزستان وارد فاز جدیدی شده باشد و هتل محل اقامت تیم، از پذیرش شاگردان محمد ربیعی امتناع کرد.

عملکرد ضعیف دوومیدانی ایران در قهرمانی آسیا

در سومین روز مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا هیچکدام از نماینده‌های ایران موفق به کسب مدال نشدند. سومین روز از مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا یکشنبه، ۲۳بهمن برگزار شد و نمایندگان ایران در رقابت با حریفان خود در کسب مدال ناکام ماندند تا ایران با تنها مدال طلای فرزانه فصیحی در ماده دوی ۶۰ متر به کار خود پایان دهد. در روز پایانی این رقابت‌ها ریحانه مبینی در پرش طول با ثبت رکورد ۵.۷۹ متر در جایگاه هشتم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.