×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | روحانی به نشست شورای عالی اقتصادی اورآسیا دعوت شد

بنابر گزارش تارنمای مدیامکس ارمنستان، نخست وزیر ارمنستان روز جمعه طی سخنرانی اش در شورای میان دولتی اتحادیه اورآسیا در قرقیزستان این موضوع را مطرح کرد.

پاشینیان افزود: در راستای توافق میان رهبران کشورهای عضو شورای عالی اقتصادی اورآسیا من از رئیس جمهوری ایران دعوت کرده ام تا در نشست آتی شورای اقتصادی اورآسیا در ایروان شرکت کند.

خبرگزاری رسمی ارمنستان (آرمن پرس) نیز در گزارشی دعوت نیکول پاشینیان از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست آتی شورای اقتصادی اورآسیا در ایروان را انعکاس داد.

به گزارش ایرنا، ایران در سال ۱۳۹۵ به کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان ایران و این اتحادیه را مطرح کرد؛ پیشنهادی که از جانب اعضای آن نیز مورد استقبال قرار گرفت و طی دو سال مذاکرات متعدد و ارزیابی کمی و کیفی اقلام و میزان تعرفه ترجیحی آنها، سرانجام این موافقتنامه در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در شهر آستانه قزاقستان به امضا رسید.

این اتحادیه که از جامعه اقتصادی اوراسیا ریشه می گیرد، در سال ۲۰۱۵ با امضای بلاروس، قزاقستان و روسیه آغاز به کار کرد. قرقیزستان و ارمنستان هم اندکی بعد در همین سال به عضویت کامل این اتحادیه درآمدند.

ایران در اردیبهشت ماه سال گذشته توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری با این اتحادیه امضا کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.