×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
روزانه بیش از ۱۰هزار حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افتتاح می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جلسه ای با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک، دکتر «احمدرضا کریمی» سرپرست معاونت امور استان‌های بانک و دکتر «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
دکتر «شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه گزارش فعالیت‌های بانک، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد و با توجه به اینکه یکی از نوپاترین بانک‌های کشور است، در حال حاضر ۵۰۴ شعبه و ۲۶ باجه در کل کشور دارد.
وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سال گذشته افزایش سرمایه داد و سرمایه آن به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید.
رشد ۸۰ درصدی منابع بانک در یک سال
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: رشد بیش از ۸۰ درصدی منابع بانک در سال گذشته که یکی از بالاترین ارقام در سطح شبکه بانکی بوده، جزو دستاوردهای بانک به شمار می‌رود.
دکتر «شمسی‌نژاد» افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نقطه‌ای رسیده که روزانه بیش از ۱۰هزار افتتاح حساب انجام می‌دهد و به همین میزان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اعتماد جامعه به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بیان کرد: پایین بودن نسبت مطالبات به مصارف بانک اتفاق مهمی است و این بهترین عملکرد در شبکه بانکی محسوب می‌شود.
دکتر «شمسی‌نژاد» گفت: ۱۰۰ درصد هزینه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از محل دریافت کارمزد پوشش داده می‌شود.
وی با اشاره به استقبال مردم از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۲میلیون نفر به جمع مشتریان بانک افزوده شد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به برنامه‌های آتی بانک در سال جاری، گفت: برای جایگزین کردن مزد خدمت به جای کارمزد ثابت سالانه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این موضوع در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.
دکتر «شمسی‌نژاد» گفت: کارگروه قرض‌الحسنه در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده و موارد مختلف با حمایت دکتر «سید احسان خاندوزی» وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و همکاری و تعامل بانک مرکزی پیگیری می‌‌شود.
انجام ۷۰ درصد افتتاح حساب‌ها به‌صورت آنلاین
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره توسعه خدمات غیرحضوری بانک، گفت: نسبت افتتاح حساب‌های آنلاین بانک به کل افتتاح حساب‌ها تقریباً ۷۰ درصد شده است. ۳۰ درصد وام‌های بانک نیز به‌صورت کاملاً آنلاین پرداخت شده و ۱۰ درصد وام‌ها نیز بدون ضامن بوده است.
وی ادامه داد: انتشار اوراق قرض‌الحسنه، راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک، ایجاد پلتفرم نئوبانک به نام کیوبانک، راه‌اندازی CRM ، مرکز افکارسنجی و اقدامات فرهنگی همچون برگزاری جشنواره ملی قرض‌الحسنه برخی از اقدامات این بانک در سال گذشته هستند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به طرح مهریار بانک، گفت: با حمایت و مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی، حقوق و دستمزد ۱۸۰۰ دستگاه در چارچوب طرح مهریار پرداخت می‌شود.
دکتر «شمسی‌نژاد» گفت: مجموع اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باعث شد تا نشریه بنکر نام این بانک را در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار دهد.
در ادامه جلسه دکتر «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،گفت: قرض‌الحسنه وعده خداوند است و به برکت همین نام موفقیت‌های بانک روز افزون خواهد شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۱۵۰ پایان‌نامه در دانشگاه آزاد اسلامی با عناوین مختلف از جامعه آماری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ثبت شده که استفاده بهینه از این موضوعات می‌تواند به برنامه‌ریزی و عملکرد این بانک کمک قابل توجهی کند.
دکتر «طهرانچی» افزود: تا کنون ۷ میلیون نفر از دانشجویان از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون نفر دانشجو، در حال تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه هستند که این نشان از جامعه آماری خوبی برای هر سازمانی است.
وی ادامه داد: بانکداری اسلامی و تأمین مالی دانشجویان هر ۲ موضوعاتی حرفه ای به شمار می‌روند؛ بنابراین لازم است تلاش کنیم با گرفتن کارت بانکی برای نوجوانان به نام کارت قرض‌الحسنه، فرهنگ ناب قرض‌الحسنه اشاعه پیدا کند.
در پایان مدیران هر ۲ سازمان به تقویت سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.