×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
روند تعیین تکلیف پروژه های طرح مسکن مهر

تجارت گردان | روند تعیین تکلیف پروژه های طرح مسکن مهر

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حسین حیدری رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای طرح مسکن مهر به پایان رسیده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: مطابق با روند پیشرفت طرح مسکن مهر ، پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای این طرح عملاً به اتمام رسیده و آنچه طی ماه های اخیر از طریق این بانک به مالکان واحدهای مسکن مهر پرداخت می شود مربوط به تسهیلات متمم است.

وی ادامه داد: از آنجاکه رقم تسهیلات متمم پیش بینی شده برای واحدهای طرح مسکن مهر بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان، بنابراین اینطور به نظر می رسد که حجم تسهیلات پرداخت شده طی یکسال منتهی به ابتدای بهمن ماه امسال نسبت به دوره های مشابه کمتر است.

وی به آمار واحدهای مسکن مهر تعیین تکلیف شده و به مرحله فروش اقساطی رسیده اشاره کرد و گفت: واحدهای تکمیل و به مرحله فروش اقساطی رسیده، واحدهایی هستند که پروسه پرداخت تسهیلات به آنها تکمیل و تعیین تکلیف شده و برای مالکان آنها کارت قسط صادر شده است.

همچنین آمارها نشان می دهد از ابتدای اجرای طرح تا ابتدای بهمن ماه امسال نیز از مجموع دو میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکن مهر ، تعداد دو میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۸ واحد مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیده و در واقع کارت قسط برای آنها صادر شده است. به این ترتیب در فاصله یکسال منتهی به ابتدای بهمن ماه، تعداد واحدهای مسکن مهر فروش اقساطی شده معادل ۶۱ هزار و ۷۴۸ واحد بوده است.

حیدری در خصوص علت حجم پایین واحدهای فروش اقساطی شده طی یکسال منتهی به ابتدای بهمن ماه امسال را روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها عنوان کرد و توضیح داد: این واحدها عمدتاً پروژه هایی هستند که از سوی پیمانکار به دلایل مختلف متوقف شده اند. این نوع از پروژه های طرح مسکن مهر اغلب کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه به دلیل تعیین تکلیف نشدن این پروژه ها، روند تکمیل پرداخت تسهیلات به آنها نیز متوقف شده است، اظهار کرد: عمده این پروژه ها به دلایلی همچون معارض داشتن زمین، اختلافات حقوقی نتوانستند همچون سایر واحدهای طرح مسکن مهر به مرحله پایانی نزدیک شوند و پیشرفت فیزیکی کمی را تجربه کرده اند.

وی در پایان تأکید کرد: با در نظر گرفتن این دلایل مشخص می شود روند تسهیلات دهی بانک مسکن به پروژه های طرح مسکن مهر همچون گذشته پرسرعت در حال پیگیری است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد. بانک مسکن توانسته است طی سال های اجرایی شدن طرح مسکن مهر ، رقمی بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر پرداخت کند و از مجموع تسهیلات پرداخت شده، تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود تسهیلاتی که به مرحله فروش اقساطی رسیده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.