×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
روند رو به رشد توسعه اینترنت اشیا در کشور

تجارت گردان | روند رو به رشد توسعه اینترنت اشیا در کشور

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازخبرگزاری میزان،محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سمینار راهکار‌های هوشمندسازی مصرف انرژی، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته IOT (اینترنت اشیا) رشد خوبی داشته است، گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه از مرحله ایده عبور کرده‌اند و محصولات خوبی ارائه داده‌اند.

او، توسعه بازار را گام بعدی در حوزه IOT عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات در این مرحله نمی‌تواند به‌عنوان خریدار عمل کند، اما وظیفه تسهیل‌گری در این حوزه را به عهده دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در دنیا IOT در حوزه انرژی برآورد و کاربرد بالایی دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل نرخ پایین انرژی در ایران، سرمایه‌گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی ندارد. او افزود: گران کردن انرژی راه‌حل این مشکل نیست و دولت باید در این حوزه یارانه پرداخت کند.

آذری جهرمی مسئله دیگر در این حوزه را عدم صرفه‌جویی مناسب به نسبت سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کرد و گفت: باید در مدل‌های اقتصادی این حوزه سیاست حمایتی وجود داشته باشد. او افزود: به همین منظور مذاکرات با وزارت نیرو در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات، برآورد IOT در بخش کشاورزی در ایران را برخلاف دنیا بالا اعلام کرد و گفت: رشد IOT در بخش کشاورزی ایران به دلیل اهمیت اقتصادی و کمبود منابع آب قابل اهمیت است. او با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی پایلوت‌های IOT موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: با این رشد در کوتاه‌مدت بخش کشاورزی می‌تواند حرکت جدی داشته باشد.

آذری جهرمی، به مسئولیت پیگیری IOT توسط سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در بحث حکمرانی و سیاست‌گذاری مباحث بسیاری مطرح است که با IOT می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم.

او افزود: وضعیت رشد IOT حاکی از رشد دو برابری در سال است، اما این رشد کافی نیست و می‌توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.