×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | روند مثبت دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور

عبدالناصر همتی روز سه شنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام با اشاره به روند بازار ارز و موضوع تأمین ارز برای واردات کشور، نوشت: علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی ها و مراکز جابجایی ارز، در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از طریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی تأمین شده است که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می‌کند.

وی اضافه کرد: جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش بینی بر مبنای واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: مردم این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخش های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه‌گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را دوباره گوشزد کنم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.