×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
روند ملایم کاهش ابتلا به کرونا در برخی استان‌ها

تجارت گردان | روند ملایم کاهش ابتلا به کرونا در برخی استان‌ها

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، دکتر قاسم جان بابایی امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران افزود: همه مردم به صورت شبانه روزی اخبار کرونا را می‌شنوند. نخستین مورد مثبت کرونا در کشورمان در قم بود که بنده آنجا حضور داشتم. ۲۹ بهمن بود که موارد مشکوکی را به ما گزارش و اعلام کردند که از نظر علائم بالینی با آنفلوآنزا تفاوت‌هایی دارد، بر این اساس ما با تیم عفونی به قم رفتیم و وقتی موارد را با تست انجام دادیم و تست مثبت اعلام شد، همان روز با دستور وزیر بهداشت، دو مورد مثبت را اعلام کردیم.
وی اضافه کرد: همان شب تصمیمات مهمی در ستاد استانداری قم گرفتیم و روز بعد به گیلان که موارد مشکوک گزارش شده بود، رفتیم و بیمارستان‌هایی را برای بیماران کرونا در قم و گیلان مشخص کردیم که بتدریج افزایش یافتند. به تدریج در تمام استان‌هایی که امکان ابتلایشان بالا بود حضور پیدا کردیم و تمهیداتی اندیشیدیم.
جان‌بابایی ادامه داد: دو هفته قبل از شناسایی کرونا در ایران، دستورالعمل کشوری کرونا و برنامه عملیاتی آن به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.
وی افزود: با ظرفیتی که کشور در قالب طرح تحول نظام سلامت داشت، توانستیم ۴۰ هزار تخت بیمارستانی را برای بستری آماده کنیم این درحالیست که در برخی کشور‌ها برای بستری بیماران انتخابی برخورد می‌کنند، اما در ایران هیچ بیماری نبود که نیاز به بستری داشه باشد، اما بستری نشود.
معاون درمان وزیر بهداشت با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه کرونا گفت: پس از شناسایی کرونا در کشور، بلافاصله آن را اعلام کردیم و با امکاناتی که در قالب طرح تحول نظام سلامت داشتیم، ۴۰ هزار تخت را برای بستری بیماران آماده کردیم.
وی افزود: از اواخر هفته سوم شرایط اوج (پیک) اتفاق افتاد و روند رو به افزایش نداشتیم.
دکتر جان بابایی با بیان اینکه روند این بیماری در ایران ملایم رو به کاهش است، گفت: ماندن در خانه، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به کاهش این بیماری کمک می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.