×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رونق جزایرایرانی خلیج فارس یکی از برنامه های اصلی دولت است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفرآهنگران مدیرعامل این سازمان جمعه دهم اردیبهشت در جشن روز ملی خلیج فارس که بر روی عرشه یک کشتی گردشگری و در اسکله بزرگ تفریحی کیش برگزار شد با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی دولت رونق جزایرایرانی خلیج فارس است گفت: ۱۹جزیره قابل سکونت درخلیج فارس وجود دارد و رهبرمعظم انقلاب ازسال۹۳ تا کنون همواره برضرورت توجه جدی به رونق این جزایر با هدف ایجاد زمینه سکونت هموطنان تاکیدکرده است.

آهنگران اظهارداشت : جزیره کیش الگوی موفقی در رونق جزایرایرانی خلیج فارس محسوب می شود که با ایجاد زیرساخت های عمرانی، توسعه همه جانبه و رونق اقتصادی منطقه ، زمینه افزایش حضور هموطنان ، سرمایه گذاران و گردشگران را دراین جزیره زیبا رافراهم کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش آماده کمک به روند توسعه سایر جزایر است و می تواند با تجارب  موفق خودالگوی کاربردی مناسبی باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه اقتصادی رامهمترین راه ترغیب هموطنان برای سکونت درجزایرایرانی خلیج فارس عنوان کرد و افزود: جزیره کیش با بارورکردن محورهای اقتصادی، مقدمات سکونت هموطنان  و فعالیت های اقتصادی را به گونه ای فراهم کرد که درحال حاضر ۴۰هزار نفر جمعیت دارد و یکی ازقطب های گردشگری کشور است .

آهنگران با اشاره به طرح های مطالعاتی ارزشمند در زمینه توسعه جزایر ایرانی ، کیش و قشم را نمونه های برجسته ای برای توسعه این جزایر درخلیج فارس برشمرد و اظهارداشت : توسعه جزایر فارور و هندورابی ازمحورهای مهم سازمان منطقه آزاد کیش است و چنانچه همکاری دستگاههای ذیربط تقویت شود آماده ایم تا ازسرمایه گذاران علاقمند به فعالیت درجزیره هندورابی حمایت کرده و طرح های زیر ساختی این جزیره را هرچه سریع تربه بهره برداری برسانیم.

وی افزود : درحال حاضر زیر ساخت های بسیارخوبی در بخش فرودگاه ، بندرگاه ، هتل و تاسیسات انرژی در جزیره هندورابی ایجاد شده و تلاش برای توسعه این جزیره طبق طرح جامع هندورابی با جدیت ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه به دلیل شرایط ناشی ازشیوع کرونا روند توسعه هندورابی قدری کند شده است گفت: بی تردید این جزیره ظرفیت بالایی دارد و گردشگران جزیره کیش برای استفاده از امکانات منحصر بفرد هندورابی و طبیعت بی نظیر آن زمان ماندگاری خود را درجزیره کیش افزایش خواهند دارد که این امریکی از راهکارهای رونق صنعت گردشگری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: خلیج فارس و روز ملی آن هویت اصلی ایرانیان است و قدرت، سیاست و ثروت نمی تواند با تحریف واقعیات مسلم تاریخی آن را کمرنگ ساخته و یا از بین ببرد.

  وی با بیان اینکه تاریخ کهن خلیج فارس در دوران تاریخی مختلف شامل قبل تا بعد از میلاد مسیح و اکنون با نام فارس در آبراهه بین المللی خلیج فارس گره خورده و تاکنون تلاش های سیاست و قدرت و ثروت نتوانسته این مسلمات تاریخی را تحت تاثیر قرار دهد افزود: بسیاری از کشورهای همسایه به خوبی به پیشینه این منطقه واقفند و تلاش برای تغییر این تاریخ و روایت سازی های جعلی نمی تواند ماهیت این منطقه را دگرگون کند.

سعید پور علی با اشاره به اینکه هویت با خون و جان انسان ها آمیخته و یک شبه ازبین نمی رود قدمتی طولانی دارد و نمی توان آن را با تاریخ سازی و روایت سازی از بین برد افزود: بر این اساس هویت خلیج فارس همیشه زیر سایه بلند تاریخ این منطقه پایدار خواهد بود اگرچه سیاست  قدرت توان تحمل این واقعیت را نداشته باشد.

لازم به ذکراست رونمایی از ۲ اثر هنری بانوان هنرمند کیش از دیگر برنامه های جشن بود. به گفته رییس اداره امورزنان سازمان منطقه آزاد کیش در به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس ۲ اثر نقاشی روی پارچه اثر روشنک ساعتی با عنوان های مهمورا (دختر آفتاب- ماه تابان) و اقتدار رونمایی شد.

عالمه خسروی اظهار داست: مهنورا تابلویی است که در آن یک بانوی حنوبی در حال سوزن دوزی یک اثر زیبا در کنار خلیج همیشه فارس به عنوان نمادی تلاش و ذوق هنری این زنان است.

وی افزود: تابلوی اقتدار نیز  پرچم جمهوری اسلامی در کنار خلیج فارس است تا با آرامشی که در کنار این آبراهه بین المللی دارد اقتدار و صلح دوستی ایرانیان را به مخاطب منتقل کند.

لازم به ذکر است مراسم جشن روزملی خلیج فارس سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس ، به طور همزمان و باتلاش صدا وسیمای مرکز کیش از شبکه های سراسری پخش شد تا هموطنان دراین جشن ملی سهیم شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.