×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رونق گیشه سینما با طرح بلیت شناور؛ فروش «هناس» ۲ برابر شد

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، هفته پیش بود که حوزه هنری اعلام کرد در پی افزاش قیمت بلیت و بررسی تاثیرات بلیت شناور، اقدام به اجرای آزمایشی این طرح برای فیلم هناس می‌کند. طرحی که از همان ابتدا می‌شد نسبت به موفقیت آن ایمان داشت اما با این حال، بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که تعداد بلیت‌های فروش‌رفته این فیلم طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۲ برابر افزایش یافته است.

بنا بر این آمار، هناس در موقعیت مشابه هفته گذشته، حدود ۱۳۰۰ بلیت فروخت اما تعداد بلیت‌های فروش‌رفته این فیلم طی ۲۴ ساعت گذشته، به ‌۲۴۵۰ بلیت رسیده است. این گزاره درحالی ارزرشمند محسوب می‌شود که تعداد بلیت ۳ فیلم دیگری که هم‌زمان با هناس به روی پرده رفتند در قیاس با هفته گذشته، با افت معناداری مواجه شده‌اند و یا توانسته‌اند همان تعداد بلیت هفته گذشته خود را حفظ کرده و به‌نوعی درجا بزنند.

رونق گیشه سینما با طرح بلیت شناور؛ فروش «هناس» ۲ برابر شد

اگرچه احتمالا پروسه نتیجه‌گیری مدیران حوزه هنری از بلیت‌فروشی شناور، محدود به این چند روز نخواهد بود اما با توجه به موفقیت این طرح، احتمال اجرایی کردن آن برای دیگر فیلم‌ها نیز وجود دارد. اتفاقی که در صورت اجرایی‌شدن در سینماهای حوزه هنری، می‌تواند در تمامی سینماهای کشور نیز به اجرا درآمده و بدین‌ترتیب، تعداد مخاطبان سینمای ملی و گیشه آن را به طرز قابل‌توجهی افزایش دهد.

بلیت شناور، طرح هوشمندانه‌ای برای مقابله با وضعیت راکدی است که در تعداد مخاطبان سینمای ایران طی سال جاری رقم خورده است. این راهکار هوشمندانه که با انعطاف بالای سازمان سینمایی صورت گرفته است، زمینه را برای افزایش تعداد مخاطبان سینما فراهم کرده و بدین ترتیب، سینما با رونقی نسبی مواجه می‌کند که طی آن، فیلم‌های بیشتری متقاضی نمایش عمومی می‌شوند و همین جریان، برخی نگرانی‌ها از بابت وضعیت اکران طی نیمه دوم امسال را مرتفع می‌کند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.