×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رونمایی از دو لپ‌تاپ RedmiBook توسط شیائومی

تجارت گردان | رونمایی از دو لپ‌تاپ RedmiBook توسط شیائومی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، شیائومی از دو لپ‌تاپ سری RedmiBook خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها دارای نسل دهم پردازنده‌های اینتل هستند و این پردازنده جایگزین Ryzen 4000 مدل‌هایی هستند که در ابتدای سال معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید تا ویژگی‌های دو لپتاپ تازه معرفی شده شیائومی را بشناسید.

RedmiBook 16

نسخه جدید RedmiBook 16 در قسمت پردازنده خود دو انتخاب Core i5-۱۰۳۵G۱ و i۷-۱۰۶۵G۷ را ارائه می‌دهد. هر دوی این پردازنده‌ها، تراشه‌هایی ۱۵ واتی با ۴ هسته و ۸ رشته دارند، اما فرکانس پردازش Core i7 کمی بیشتر است و دارای کش L۳ است. این پردازنده همچنین رایانش واحد پردازنده گرافیک‌ی را دو برابر کرده است، اما چون یک کارت گرافیک انویدیا MX350 با ۲ گیگابایت رم GDDR5 روی لپ‌تاپ جدید شیائومی به کار گرفته شده، این دو برابری رایانش گرافیکی اهمیت چندانی ندارد.

رونمایی از دو لپ‌تاپ RedmiBook توسط شیائومی
رونمایی از دو لپ‌تاپ RedmiBook توسط شیائومی

صرف نظر از انتخاب پردازنده، RedmiBook 16 توسط یک فن منفرد با لوله‌های گرمایی دوگانه خنک می‌شود. همچنین، رم این لپ‌تاپ اکنون DDR4-3200 است که سریع‌تر از نسخه Ryzen است.

توجه داشته باشید که رایانه‌های مجهز به پردازنده‌های Core i اینتل هزینه بالاتری هم دارند. RdmiBook 16 با پردازنده Core i5، قرار است با قیمت ۷۱۰ و مدل Core i7 با قیمت ۸۱۰ دلار در بازار عرضه شود. در هر دو حالت، حافظه رم ارائه شده ۱۶ گیگابایت ظرفیت دارد و یک حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت هم برای RedmiBook 16 در نظر گرفته شده است.

مشخصات ظاهری RedmiBook 16

به هر حال، RedmiBook 16 یک نمایشگر ۱۶.۱ اینچی با حاشیه‌های بسیار باریک دارد که نسبت بدنه به نمایشگر در آن به ۹۰ درصد می‌رسد. این نمایشگر یک پنل ۱۰۸۰ پیکسلی با پوشش ۱۰۰ درصدی RGB، حالت تیره DC و روشنایی ۳۰۰ نیتی است. صفحه کلید این لپ‌تاپ با اندازه کامل دارای کلید با اندازه ضربه‌ای ۱.۵ میلی‌متری است. یک حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور این دستگاه تعبیه شده است.

لپ‌تاپ RedmiBook 16 حدود ۲ کیلوگرم جرم و باتری با ظرفیت ۴۶ وات‌ساعتی دارد. این باتری قادر است دستگاه را به مدت ۱۲ ساعت روشن نگه دارد. این باتری به سرعت شارژ می‌شود. ۵۰ درصد ظرفیت این باتری با استفاده از شارژر USB-C با قدرت ۶۵ واتی آن تنها در ۳۰ دقیقه پر می‌شود. از دیگر پورت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به یک پورت USB-C دیگر، یک پورت USB-A 3.0، یک USB-A 2.0، یک پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد. RedmiBook 16 از لحاظ ارتباط بی‌سیم مجهز به Wi-Fi ۶ است.

رونمایی از دو لپ‌تاپ RedmiBook توسط شیائومی

RedmiBook 14 II

محصول دیگری که شیائومی معرفی کرده، یک لپ‌تاپ نونوار شده ۱۴ اینچی به نام RedmiBook 14 II است. نمایشگر ۱۴ اینچی آن دارای رزولوشن ۱۰۸۰ پیکل است و پوشش ۱۰۰ درصدی sRGB و روشنایی ۳۰۰ نیتی معمولی ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ کوچک‌تر، ۱.۳ کیلوگرم جرم دارد. این همچنین بدان معنا است که باتری این دستگاه هم کوچکتر و ظرفیت آن ۴۰ وات‌ساعت است، اما می‌تواند تا ۱۰ ساعت لپ‌تاپ را روشن نگه دارد. شارژر این دستگاه هم ۶۵ واتی است که ۵۰ درصد ظرفیت باتری RedmiBook 14 II را در ۲۸ دقیقه پر می‌کند.

شیائومی RedmiBook 14 II دارای همان تنوع RedmiBook 16 در پردازنده‌های خود است؛ یعنی Core i5 و Core i7 که هر دو در کنار کارت گرافیک انویدیا به مدل MX350 قرار دارند. این لپ‌تاپ دو مدل حافظه رم هم به ظرفیت ۸ و ۱۶ گیگابایت است. یک حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت هم برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است.

رونمایی از دو لپ‌تاپ RedmiBook توسط شیائومی

مدل پایه RedmiBook 14 II با قیمت ۶۷۰ دلار و نسخه بالای آن با پردازنده Core i7 و رم ۱۶ گیگابایتی ۸۱۰ دلار عرضه خواهد شد. گفتنی است، هر دو لپ‌تاپ شیائومی، RedmiBook 16 و RedmiBook 14 II با پردازنده‌های اینتل از ۱۵ جولای در چین عرضه می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.