×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رونمایی از قرارداد آتی تک سهم

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، در این مراسم، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران از رونمایی سایت جدید این شرکت خبر داد و افزود: هدف این سایت تعاملی بودن است، این سایت جزئیات متفاوت از اطلاعات نماد را نمایش می‌دهد، البته پایلوت بوده و بعد از اخذ واکنش فعالان نهایی خواهد شد.

در ادامه مجید عشقی رئیس سازمان بورس در آیین رونمایی قرارداد اتی سهام، اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که نیاز دو طرفه شدن بازار بوده، قراردادهای آتی سهام بوده است. آزمون و خطا و تست های لازم این نماد به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است. این ابزار در سه نماد فعال بوده و تا پایان سال در نمادهای دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: این ابزار پرریسک محسوب می‌شود و در کنار سایر ابزارها، نیازمند ابزار پر ریسک برای معامله‌گران حرفه ای و صندوق‌ها بوده ایم. این ابزار قابل استفاده عموم افراد نیست و شرکت بورس تهران و مشاوره سرمایه‌گذاری باید این اهم را تبیین کنند؛ چراکه در استفاده از این ابزار باید دانش کافی وجود داشته باشد.

همچنین مهدی زمانی سبزی  معاون عملیات بازار بورس تهران، با تاکید بر اینکه زمین بازی فعالان حرفه‌ای بازار درحال تغییر است، اظهار کرد: فعالان از بازار سهام به سمت ابزارهای نوین درحال حرکت هستند. پیش از این در  بازار اتی سبد سهام را داشتیم اما به دلیل پیچیدگی انتظارات را برآورده نکرد و شرکت بورس سعی کرد از قرارداد آتی تک سهم رونمایی کند. این قرارداد جهت متنوع‌سازی سبد پرتفوی بورس سهامداران و فعالان بازار کاربرد دارد.

وی افزود: این قرارداد در حال حاضر در نمادهای شستا، شتران، اوراق گام صادرات فعال است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.