×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رونمایی از پوستر جشنواره داستان صوتی کیش

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم سعید پورعلی، معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان مسئولیت جشنواره واگویه‌های جنوب را حفظ و حراست از زبان و لهجه‌های جنوب کشور عنوان کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با ثبت و ضبط داستان‌ها، اصالت جنوب را به صورت مستمر حفظ کنیم.

در ادامه این آیین امین جوکار، مدیر هنری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش ضمن ارائه جزییات فراخوان این رویداد، افزود: اولویت پذیرش آثار با داستان‌هایی است که به زبان فارسی و لهجه‌‌ی یکی از استان‌های جنوبی کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد، روایت شده باشد.

وی در ادامه در خصوص شرایط شرکت در جشنواره گفت : حضور در جشنواره محدودیت سنی ندارد و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر ۳ داستان صوتی با فرمت‌ mp3 می باشد.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب زمان مجاز برای روایت هر داستان را حداقل ۵ دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه عنوان کرد و استفاده از موسیقی‌ در متن روایت داستان را مجاز بر شمرد.

جوکار همچنین استفاده از افکت‌های صوتی که صدای راوی را از شکل واقعی دور ‌کند غیر مجاز اعلام کرد و اظهار داشت: نویسنده و راوی داستان‌ها باید «یک نفر» باشند و راوی امکان روایت داستان شخص دیگری را ندارد، تمام حقوق مادی اثر برگزیده نیز به جشنواره تعلق دارد و حقوق معنوی آن برای مولف و خالق اثر محفوظ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه راستی‌آزمایی تعلق اثر به فرد شرکت‌کننده به طور قطع انجام می‌شود تصریح کرد: تبعات حقوقی عدم اصالتِ احتمالی، برعهده شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب در بخش دیگر سخنان خود گفت: علاقه‌مندان تا سوم مهر امسال امکان بارگذاری داستان‌های خود را در درگاه اینترنتی festival.kish.ir خواهند داشت.

جوکار بیان کرد: در آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان صوتی کیش که دی امسال

برگزار خواهد شد از سه تولیدکننده برتر با جایزه‌های ۴۰، ۳۰ و ۲۰میلیون ریالی، دیپلم افتخار و همچنین تندیس تقدیر خواهد شد و علاوه بر آن دو داستان تحسین‌شده از سوی هیئت داوران نیز جوایز ۵ میلیون ریالی دریافت می کنند.

امین جوکار، منصور ضابطیان و شاهین بهرام‌نژاد داوری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش را بر عهده دارند.

بابک عامل به عنوان دبیر این رویداد و سعید پورعلی، رضا اردلان و ضابطیان نیز به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش فعالیت می کنند.

شایان ذکر است اولین دوره این جشنواره سال گذشته با حضور داستان‌نویسانی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان بلوچستان برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.