×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رونمایی از ۲ پلیمر گرید پزشکی در نمایشگاه ایران‌پلاست

در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، دو نوع پلیمر با گرید پزشکی تحت عناوین PVC_S70 و PVC_S67 از تولید شرکت پتروشیمی غدیر به نمایش گذاشته شد. این مراسم با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران هلدینگ تاپیکو برگزار شد.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه این آیین با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم پرهیز از خام‌فروشی و تولید محصول با ارزش افزوده بیشتر است، اظهار کرد: در دو سال گذشته افزون‌بر سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی طرح‌های جدید، تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های خالی مجتمع‌های پتروشیمی و دانش بومی کشور، گریدهای جدید تولید شود.

وی ادامه داد: تولید گریدهای جدید در پتروشیمی غدیر، کیمیا و جم از جمله تلاش‌های صنعت پتروشیمی برای خودکفایی در زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ قول دادیم که تا پایان دولت سیزدهم در حوزه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسیم، خوشبختانه پارسال موفق به صادرات ۱۵۰۰ تن از انواع کاتالیست‌ها شدیم.

بر اساس این گزارش، با دستیابی شرایط تولید از سوی کارکنان شرکت پتروشیمی غدیر، دو محصول پر اهمیت ۵۶۷-PVC و PVC-S70 گرید پزشکی پس از تولید آزمایشی در مجتمع، مورد تأیید آزمایشگاه مرجع تخصصی قرار گرفت که پس از اخذ مجوزات سازمان غذا و دارو، قابل عرضه در بازار خواهند بود.

با این دستاورد ضمن تنوع‌بخشی به سبد محصولات این شرکت، قدم ارزشمندی در رفع نیاز کشور به این محصول با ارزش برداشته و نیاز کشور به واردات این گرید راهبردی به طور کامل مرتفع می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.