×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رونمایی از 700 بسته سرمایه کذاری در راستای تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس،وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی است، افزود:‌ اقتصادی که با وجود همه مشکلات و موانع به اهداف خود برسد یک اقتصاد مقاومتی است و این در تمام جهان این ثابت شده است.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه تولید عنصر اصلی قدرت اقتصادی است و مناطق آزاد طبق بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در صف اول افزایش تولید، انتقال فناوری، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا قرار دارند، خاطرنشان ساخت: برنامه رونمایی از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در راستای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این ۷۰۰ بسته در سه بخش ارزیابی اولیه یا پیش ارزیابی pfs، تامین زیرساخت‌ها، صدور مجوز بی‌نام تدوین شده، تصریح کرد: تمام تلاش مناطق در تهیه این بسته تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات بروکراسی و اداری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه هزاران فرصت سرمایه‌گذارای در مناطق آزاد وجود دارد و می‌تواند مقصدی امن برای سرمایه‌گذاران فراهم کند، متذکر شد: اطلاع‌رسانی این بسته‌های سرمایه‌گذاری مهمترین کاری است که باید انجام شود و این نمایشگاه‌ها در این راستا دایر شده‌اند.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه بسترهای لازم را برای سرمایه گذاران فراهم کرده اند و ما باید با معرفی ایران و مناطق آزاد که سوداوری بیشتری در سرمایه گذاری دارند با آن کشورها رقابت کنیم.

مشاور رئیس جمهور در پایان از عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در حاشیه سفرهای رئیس محترم جمهور به کشورهای مختلف برای معرفی هرچه بهتر فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد به سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.‌

گفتنی است نمایشگاه عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد ظهر امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز بکار کرد و سازمان منطقه آزاد ارس به‌همراه ۷ تولیدکننده منطقه در این نمایشگاه حضور فعال دارد و تا ۳۰ تیرماه از ساعت ۱۵ لغایت ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.