×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رویکردی که آمریکا در پیش گرفته خطرناک است

تجارت گردان | رویکردی که آمریکا در پیش گرفته خطرناک است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،موسوی امروز دوشنبه در نشست خبری، افزود: آقای روحانی امروز در سران نشست سران غیر متعهد‌ها که در باکو برگزار می‌شود، به صورت ویدیو کنفرانس شرکت می‌کند و موضوع این نشست درباره کرونا و مواجهه با این ویروس و همکاری‌ها در این زمینه است. وی افزود: همه دست اندرکاران ما در سیاست خارجی، دیپلماسی کشور را به پیش می‌برند.
موسوی تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این مدت، ۲۲ تماس تلفنی با همتایان و از جمله مقامات افغانستان داشت و امیدواریم شاهد برقراری دولت فراگیر در جمهوری اسلامی افغانستان باشیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره انتصاب سفرا از سوی وزیر خارجه در حالی که یک سال به پایان وزارتش باقی مانده است، گفت: وزارت خارجه از معدود وزارتخانه‌هایی است که اساسنامه دارد و براساس اساسنامه خود مصوب مجلس اداره می‌شود.
وی در ادامه در خصوص نزدیک شدن به سالروز خروج آمریکا از برجام، گفت: شاهد بودید که آمریکایی‌ها ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از برجام خارج و این توافق چند جانبه را به نوعی زیر پاگذاشتند و دیگر عضوی از این توافق نیستند.
 موسوی تصریح کرد: آمریکا سابقه تاریکی در پایبند نبودن به تعهدات بین‌المللی خود دارد، که نشان می‌دهد آمریکا رژیمی است که به حاکمیت قانون در روابط بین‌الملل اعتقادی ندارد و مهمترین ناقض حقوق بین‌الملل است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: رویکردی که آمریکا در پیش گرفته خطرناک است و نظم بین‌الملل را به هم خواهد زد.
موسوی خاطر نشان کرد: آمریکا نشان داده که پایبندی به هیچ کدام تعهدات و قواعد بین‌المللی ندارد و هر جا منافعش اقتضا کند از تعهدات خارج و آن‌ها را زیر پا می‌گذارد.
وی در ادامه گفت: با توجه به شیوع کرونا که همه باید از سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند، رژیم آمریکا با وقاحت این سازمان بین‌المللی را در این مقطع حساس برای بشریت، تهدید به قطع بودجه سازمان می‌کند که بسیار جای تاسف دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.