×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | رویکرد کشور مبتنی بر نظارت پیچیده‌ای است/ دولت از وضعیت نگهبان فعلی به دولت باغبان تغییر کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، محمدعلی دهقان دهنوی در جلسه افتتاح رسمی پنجره واحد شروع کسب و کار گفت: پنجره واحد کسب و کار یکی از ۱۰ شاخصی است که فضای کسب و کار با آن در دنیا سنجیده می‌شود. اگر کسی بخواهد به کسب و کاری بپردازد باید شرکت خود را ثبت کرده، کد کاربری و کد اقتصادی دریافت کند و متوسط آمادگی برای شروع فعالیت هم ۷۲٫۵ روز به طور متوسط طول می‌کشد که ما در بین کشورهای دنیا رتبه ۷۸ را در این مساله داریم و در بین ۱۰ شاخص موجود برترین رتبه را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که در سایر کشورهای دنیا این اتفاق در نیم روز رخ می‌دهد بنابراین چه تفاوتی باید بین کشور ما و سایر کشورها باشد. این مشکلات به این دلیل است که سیستم کشوری ما مبتنی بر رویکرد نظارت پیچیده‌ای است و اگر شخصی بخواهد فعالیت اقتصادی انجام دهد باید تمام مجوزهای لازم را با احراز تمام شرایط به دست آ‌ورد.

وی با بیان اینکه شیوه نظارت پیشین ما باید به شیوه نظارت تسهیل‌پذیر تغییر یابد گفت:‌ باید اجازه بدهیم که نظارت‌های لازم بر کیفیت و کمیت کسب و کارها پس از شروع آن اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به فعالیت‌های موثر سازمان‌های مالیات تامین اجتماعی و حمایت‌های اتاق‌های ایران و تهران گفت: توانستیم مدت زمان ۷۲٫۵ روزه را به ۳ روز تقلیل دهیم که این مهم با حمایت و شجاعت آقای دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی رخ داده و با دستور ایشان ۵۵ روزه لازم برای نظارت پیشین وزارت اقتصاد به صفر تقلیل یافت.

وی افزود: به این ترتیب با کسب ۵۵ روز و با در کنار هم قرار دادن پنجره‌های شرکت‌ها در سایر روزها نیز تقلیل دادیم و توانستیم این میزان به ۳ روز کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه با اقداماتی از این قبیل می‌توانیم شرایط اقتصادی کشور را بهبود دهیم گفت: امیدواریم دولت از وضعیت نگهبان فعلی به دولت باغبان تغییر یابد و به محیطی برای رشد و شکوفایی تبدیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.