×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رکود و سکوت در بازار مواد غذایی/ کاهش ۳۵ درصدی میزان مصرف سرانه مواد غذایی

به گزارش تجارت گردان ، قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار کالاهای اساسی و تورم در بازار گفت: در حال حاضر بازار دوران رکود، سکوت و انتظار را طی می‌کند تا دولت جدید مستقر شود و برنامه‌های جدیدی را ارائه کند.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: بعد از عید شاهد افزایش قیمت ۹۰ درصدی شکر، ۳۵ درصدی روغن، ۱۵ درصدی برنج ایرانی، ۱۵ درصدی حبوبات و سایر اقلام بوده‌ایم که این افزایش از طرف بخش خصوصی نبود بلکه از طرف بخش دولتی صورت گرفته است.

وی افزود: اصولاً بعد از عید به خاطر ساختار اقتصادی از جمله ۲۰ درصد افزایش مالیات، ۲۰ درصد حمل‌ونقل، هزینه‌های پرسنلی، مواد اولیه و … شاهد  افزایش ۲۵ درصدی هستیم.

حسنی بیان کرد: شکر اوایل ۵ نرخ داشت که دولت این نرخ را تعدیل کرد و نرخ ۶ هزار و ۶۵۰ تومان واحدهای صنعتی را به ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان تغییر داد، ولی در حال حاضر بازهم از هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف قیمت راداریم.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: باقیمت آزاد کالاها را به‌راحتی می‌توان تهیه کرد، ولی باقیمت‌های مصوب محدودیت وجود داشته و نوعی گران‌فروشی مضاعف صورت می‌گیرد. وی اظهار کرد: بازار به لحاظ عرضه کالا اشباع‌شده، زیرا زمانی که قیمت کالایی مثل روغن از ۷۰ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند این افزایش قیمت بر مصرف نیز تأثیر می‌گذارد. حسنی تأکید کرد: میزان مصرف سرانه در مواد غذایی طی سه ماه اول سال ۳۵ درصد کاهش داشته، زیرا قدرت خرید مردم پایین آمده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.