×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رکورد ترانزیت تا سه ماه آینده از مرز ۱۲ میلیون تن می‌گذرد 

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد ترانزیتی کشور اظهار کرد: با تمهیدات وزیر راه و شهرسازی و دیدارهایی که منجر به برگزاری نشست‌هایی با کشورهای همسایه و هیئت‌های خارجی طی سال گذشته و امسال شد، شاهد شکسته شدن رکورد ماهیانه آبان ماه پس از ۱۰ سال و دستیابی به رشد ۳۳ درصد حمل بار ترانزیتی از کشور بودیم. 

رشد ۹۲ درصدی ترانزیت جاده‌ای در آبان ۱۴۰۲

وی افزود: در آبان ماه سال جاری نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی بالغ بر ۱.۴ میلیون تن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور حمل کرده‌اند که بیشترین میزان ترانزیت جاده‌ای ماهیانه از قلمرو کشور طی سنوات گذشته بوده و نسبت به آبان سال گذشته رشد ۹۲ درصدی داشته است. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیش بینی می‌شود، رکورد حمل بار ترانزیتی در سه ماه آینده از مرز ۱۲ میلیون تن بگذرد و این کار بزرگی است که در دولت سیزدهم رقم می‌خورد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با وجود نوسازی نزدیک به ۲۶ هزار دستگاه کشنده از ابتدای دولت سیزدهم، میانگین عمر مفید ناوگان کشنده به زیر ۵ سال کاهش یافته‌است. لذا در حوزه حمل ونقل کالا مشکل خاصی وجود ندارد و اتفاقات خوبی به‌ویژه در حوزه ترانزیت در پیش است. 

امانی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی با توجه به توسعه دریا محور، بحث توسعه سواحل مکران و رشد صنایع در بنادر پیش بینی شده است که می‌تواند به تولید بار در کشور و نیز ترانزیت کالا کمک کند، برنامه و پیشبینی‌های صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی پس از جمع‌بندی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.