×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رکورد مصرف برق در ۱۵ استان کشور شکسته شد

تجارت گردان | رکورد مصرف برق در ۱۵ استان کشور شکسته شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته پیک مصرف برق این هفته از مرز ۵۶ هزار مگاوات عبور خواهد کرد، ولی با توجه به افزایش دمای هوای کشور در طی روز‌های آینده، میزان مصرف برق نیز هفته آینده به بیش از ۵۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

میزان مصرف برق هفته آینده از مرز ۵۷ هزار مگاوات خواهد گذشت

او با تاکید بر اینکه در برخی از استان‌های کشور پیش از شروع فصل تابستان وسایل سرمایشی به شکل نامطلوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر حدود یک سوم مصرف برق کشور (۲۲ هزار مگاوات) به مصارف سیستم‌های سرمایشی اختصاص یافته است و با افزایش دما در کشور میزان استفاده از این وسایل نیز روند صعودی پیدا می‌کند.

این مقام مسئول در عین حال تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های تولید برق و نیروگاه‌های در مدار،  اگر مصرف به بیش از ۵۸ هزار و‌۵۰۰ هزار مگاوات افزایش یابد، با مشکلاتی در تامین برق مواجه خواهیم شد و حتی شاید ناچار به اعمال محدودیت شویم.

 سخنگوی صنعت برق با بیان این که همه پرسنل این صنعت به صورت مداوم در تلاش هستند تا محدودیتی اعمال نشود، اظهار کرد: با این حال نیروگاه‌های کشور توان تولید ۵۸ هزار و‌ ۵۰۰ هزار مگاوات برق را دارند و  در صورتی که مصرف به بیش از این مقدار افزایش یابد، با محدودیت‌هایی مواجه خواهیم شد که در این شرایط برای تامین برق پایدار، به خصوص در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

او مهمترین راهکار کاهش مصرف برق را استفاده از دور کند کولرهای آبی و یا تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ عنوان کرد و گفت: همچنین  استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی  مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان در ساعت‌های اوج مصرف نیز می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.