×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ریزش سه هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص بورس

براساس معاملات امروز ۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال در ۲۸۷ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۶۴ واحد افت به ۵۹ هزار و ۵۰۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۴۸ واحد کاهش به ۴۰ هزار و ۵۵۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۸۲۰ واحد افت به رقم ۲۷۵ هزار و ۵۴۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۶۹۲ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۴۴۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، پارس سویچ (بسویچ) با ۷۲ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۵۵ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۵۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۶۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۱۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۸۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۷۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۵۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۴۲ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۳۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، لیزینگ رایان سایپا، سرمایه گذاری صدر تامین، فولاد مبارکه اصفهان و پارس خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۳۲ میلیون و ۱۴۰ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۰ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۱۹۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۶۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، بانک دی (دی)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و اعتباری ملل (وملل) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.