×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ریزش قیمت گوشی‌ تلفن همراه پشت سد واردکنندگان/ اصناف گرانفروش نیستند

به گزارش تجارت گردان ، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران با بیان اینکه قیمت ارز بر قیمت تلفن همراه اثرگذار است، گفت: در صورتی که واردکنندگان، گوشیهای تلفن همراه را به میزان کافی عرضه کنند، قیمت این کالا در بازار کاهش مییابد.

ابراهیم درستی با اشاره به اینکه اصناف گرانفروش نیستند،اظهار داشت:واردکنندگان نباید این کالا را پیش خود نگه دارند بلکه باید آن را به موقع بین اصناف توزیع کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت دلار بیشتر اصناف کالهای صوتی، تصویری و الکتریکی در حالت ورشکستی قرار گرفتهاند و اگر کالا به میزان کافی در بازار توزیع شود، قیمت پایین میآید و وضعیت فروش نیز بهتر میشود.

درستی با بیان اینکه بیشتر مغازههای فعالان این صنف استیجاری است و برخی از آنها باید ماهانهحدود ۱۵ میلیون تومان به صاحب مغازه اجاره پرداخت کند، بیان کرد: ویترین مغازهها بیشتر با ماکت گوشی تزئین شده است و این نشان میدهد موجودی کالای آنها زیاد نیست.

وی بیان کرد: مغازهداران بیش از متقاضیان تمایل دارند تا کالای خود را بفروشند وبتوانند وجه چکهایشان را بپردازند و امرار معاش کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران همچنین بیان کرد: ۹۰ درصد از گوشیهای تلفنهمراه در بازار وارداتی است و بیشتر آنها با قیمت بالای سه میلیون تومان به فروش میرود.

درستی با بیان اینکه اکنون بازار در رکود به سر میبرد، ابراز امیدواری کرد با تثبیتقیمت ارز، واردکنندگان، گوشیهای تلفن همراه خود را باقیمت روز در اختیار اصناف قرار دهند وقیمتها کاهش یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.