×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زعفران نگین، نقره و صندوق طلا، اول تا سوم شدند

به گزارش تجارت گردان به نقل از «کالاخبر»؛ براساس داده کاوی آمارهای موجود طی دوره ۱۱ ماهه امسال، زعفران نگین، نقره و صندوق طلا به ترتیب عنوان اول تا سوم معاملات را از نظر حجم و ارزش بازار کسب کردند.

براساس این آمار، ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۱ قرارداد آتی زعفران نگین در حالی در بازار منعقد گردید که ارزش نزدیک به ۱۲۵ هزار میلیارد ریالی در ۹ سررسید معاملاتی فعال در دوره مذکور برای این دارایی پایه رقم خورد. با این عملکرد، ۸۷ و ۸۳ درصد از حجم و ارزش قراردادهای منعقده به این دارایی اختصاص یافت.

معامله گران تعداد ۵۷۱ هزار و ۷۴۱ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در ۱۰ سررسید مختلف منعقد کردند و ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریالی را در حالی به ثبت رساندند که این آمار به ترتیب ۹ و ۸ درصد از حجم و ارزش کل قراردادها را تشکیل می دهد.

۱۱۴ هزار و ۱۶۰ قرارداد آتی صندوق طلا نیز در ۸ سررسید معاملاتی منعقد شد و ارزش آن به بیش از ۱۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال رسید. با این عملکرد، دارایی پایه مذکور به ترتیب سهم ۲ و ۷ درصدی از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقد شده را در بازه ۱۱ ماهه امسال در اختیار خود گرفت.

انعقاد ۷۱ هزار و ۸۹۱ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز به ارزشی بیش از ۹۲۶ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال در ۳ سررسید اردیبهشت، شهریور و آبان ماه ۱۴۰۰ در بازار ثبت شد.

معامله گران از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۷۲۵۸ قرارداد آتی پسته را نیز برای تحویل در ۵ سررسید فروردین، خرداد، مرداد، مهر و آذر ماه امسال منعقد کردند و ارزش بیش از ۱۱۷۷ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.

این گزارش می افزاید، ۴۷۰۷ قرارداد آتی زیره سبز تحویل خرداد، مهر و آذر ماه سال جاری و ۱۴۶ قرارداد آتی مس کاتد تحویل بهمن ماه نیز در دوره مورد بررسی منعقد شده که در مجموع ارزشی بیش از ۳۷۲ میلیارد ریال را در پی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.