×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر کاهش یافته است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم روز چهارشنبه در نشست تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر با دیوان عالی کشور افزود: مبارزه با مواد مخدر راهبرد جدی جمهوری اسلامی و از سیاست های قطعی آن است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در جهان نشان داد که با ۳۸۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر، به جد ثابت کرده همواره در خط مقدم این مبارزه ایستاده است.

رییس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قاچاق مواد مخدر را فساد می داند، اظهار داشت: همچنان در خاکریز مستقیم مبارزه هستیم و حمایت جدی دولت و دستگاه قضا را به دنبال دارد.

مرتضوی مقدم ادامه داد: کیفیت مبارزه با مواد مخدر به دیدگاه جمهوری اسلامی به این امر بازمی گردد و پیامدهای شوم این پدیده درک شده است.

وی یادآور شد: برای مبارزه با مواد مخدر چند شاخص لازم است؛ نخست وجود انگیزه و عزم جدی، دوم داشتن درک بالا از این پدیده شوم و آموزش این درک و سوم وجود حمایت دولت و دستگاه قضا مثمرثمر است.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مواد مخدر یک موضوع استراتژیک در کل جهان است، افزود: متاسفانه برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان هم مساله ای استراتژیک شده تا از همه ظرفیت ها برای فعالیت خود استفاده کنند. 

مرتضوی مقدم تاکید کرد: تفاوت میان مبارزه کننده و قاچاقچیان این است که توزیع کنندگان و قاچاقچیان مقید به اصول دینی و اخلاقی نیستند پس هدف وسیله را برای آنها توجیه می کند و از هر طریقی ولو گرفتن جان بی گناه کار خود را پیش می برند. اما مبارزه کننده اینگونه نیست و بر مبنای اخلاق عمل می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم قاچاقچیان دست برتر داشته باشند، یادآور شد: آمارها نشانگر فعالیت جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر است و ماموران بخصوص در شرق کشور فعالیت فراوان کرده اند اما می بینیم حمایت های جهانی جنبه شعار دارد.

رییس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در حالیکه ۲۶۵ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند اما کشورهای مسوول تلاش و حمایت خود در این مبارزه با در حد شعار قرار داده اند. ضمن اینکه افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان حکایت از این امر دارد.

مرتضوی مقدم با تاکید بر اینکه ایران در امر مبارزه تنها است، افزود: در دستگاه قضا تلاش کردیم به رسیدگی به پرونده های مواد مخدر سرعت بخشیده شود.

 وی تاکید کرد: زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش پیدا کرده و پرونده های معوقه چه در دیوان عالی و چه دادستانی نیز به روز شده اند. 

مرتضوی مقدم افزود: ضمن این که نظارت هم بیشتر و رسیدگی ما در دیوان تخصصی تر شده است.همچنین نماینده حقوقی در ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم و خواسته های ستاد شنیده و همکاری می شود تا بتوانیم رویکرد واحدی در جهت مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.