×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ساخت ۲۵۰ مدرسه تا پایان سال

تجارت گردان | ساخت ۲۵۰ مدرسه تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما؛ آقای محمد مخبر در حاشیه آیین اهداء یک میلیون بسته کیف و نوشت افزار ایرانی اسلامی در جمع خبرنگاران، بحث عدالت در آموزش را یکی از محور‌های در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ذکر کرد و افزود: ما چند کار در این بخش انجام می‌دهیم که عمده کار ما در این بخش، مدرسه سازی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰۰ مدرسه را ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده ایم گفت: تا پایان سال, ۲۵۰ مدرسه دیگر تحویل می‌دهیم ضمن اینکه, ۱۵۰ مدرسه تا دو سه هفته آینده تحویل خواهد شد.
رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام، با اشاره به قرارداد ساخت ۲۰۰۰ مدرسه در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۰ افزود: تا کنون ۱۳۰۰ مدرسه آن ساخته شده و ۲۵۰ مدرسه نیز تا پایان سال ساخته و تحویل می‌شود و بقیه مدارس ساخته شده نیز تا پایان سال آینده تحویل خواهد شد.
آقای مخبر با بیان اینکه پس از تحویل این تعداد، ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دیگر نیز آغاز می‌شود گفت: ساخت این مدارس در مناطق محروم همه استان‌ها خواهد بود و این نهضت ادامه دارد.

بهره مندی ۱۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم از آموزش مجازی
وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور و رفتن خدمات آموزشی به سمت نرم افزاری افزود: تعدادی از گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرائی، نرم افزار‌هایی طراحی کرده اند و اکنون ۱۰۰ هزار دانش آموز را در مناطق محروم در آموزش به صورت مجازی کمک می‌کنند.

آقای مخبر اضافه کرد: تعداد زیادی از دانش آموزان کنکوری در مناطق محروم نیز از طریق این نرم افزار آموزش داده شده و کمک می‌شوند.
وی استفاده از تبلت را در خدمات آموزش مجازی مهم خواند و گفت: اگر دانش آموزان تبلت نداشته باشند، از تحصیل محروم می‌شوند و از سوی دیگر، بحث تبلت خود یک تهدید و هم فرصت است و معلوم نیست دانش آموز چگونه از آن استفاده کند.
آقای مخبر افزود: از چند سال پیش در ستاد اجرائی، تشکیلات انارستان راه افتاد و تبلتی قابل کنترل که دانش آموزان بتوانند فقط از مزایای آن استفاده کنند و از معایب آن بری باشند، طراحی کرده اند.
۱۵ هزار تبلیت به دانش آموزان مناطق محروم اهدا می‌شود
وی ادامه داد: این ستاد، ۱۵۰ مدرسه‌ای که ظرف دو تا سه هفته آینده تحویل آموزش و پرورش خواهد داد، ۱۵ هزار تبلت نیز (هر مدرسه ۱۰۰ تبلت) در اختیار دانش آموزان مناطق محروم، قرار می‌دهد.

آقای مخبر گفت: امکان کنترل تبلت از طریق والدین میسر خواهد بود و سیستم تبلت طوری طراحی شده که دانش آموز نمی‌تواند از مسائلی که ضرر دارد استفاده کند.
رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام، یکی از ماموریت‌های اصلی این ستاد را کمک به عدالت در خدمات ارائه شده در کشور بیان کرد و افزود: اگر ما تاکنون به ساخت نزدیک ۴۰ هزار مسکن محرومان کمک کردیم و اکنون ۵۰ هزار نیز در حال برنامه ریزی و ساخت است، این‌ها در جهت عدالت در داشتن مسکن است.

آقای مخبر اضافه کرد: در مسائل بهداشت و درمان که ورود کردیم، عمدتا در جهت عدالت در سلامت بوده که جوهره اصلی نظام اسلامی عدالت است.
هر ۴۵ روز؛ بسته‌های معیشتی بین محرومان توزیع می‌شود
وی درباره کمک‌های مؤمنانه نیز گفت: پس از فرمایش مقام معظم رهبری تا امروز، هیچ روزی نبوده که در سراسر کشور در حال توزیع بسته‌های معیشتی نباشیم و این توزیع هر ۴۵ روز یک بار در هر استان انجام می‌شود

رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به توزیع یک میلیون بسته در گذشته افزود: اکنون ۴ میلیون بسته پروتئینی در حال توزیع است و تا پایان مرداد، یک میلیون بسته دیگر نیز توزیع می‌شود.
آقای مخبر گفت: تا زمانی که ویروس کرونا در کشور حاکم است، ماهانه این توزیع بسته‌های معیشتی را ادامه خواهیم داد ضمن اینکه تا کنون ۶ میلیون بسته یا توزیع شده، یا در حال توزیع است و یا توزیع خواهد شد.

نوشت افزار‌های توزیع شده، کاملا رایگان است
وی درباره اهداء بسته‌های نوشت افزار گفت: همه این بسته‌ها کاملا رایگان است و هیچ کس، چه خیریه و چه غیر آن، حق گرفتن وجه ندارد و اگر کسی پولی از مردم یا دانش آموز یا مدرسه‌ای دریافت کرد، این اقدام کلاه برداری است.

آقای مخبر با بیان اینکه این لوازم صد درصد تولید داخل است افزود: توزیع این یک میلیون بسته، باعث شده که ۱۰۰ کارگاه کوچک که تعطیل شده بود، احیاء شود و به گردونه تولید بازگشت.

ایجاد ۲۰۰۰ شغل در مناطق محروم
وی به ایجاد ۳۰ کارگاه کوچک جدید با توزیع این بسته‌ها اشاره کرد و افزود: همچنین با این اقدام، حدود ۲۰۰۰ شغل احیاء و یا ایجاد شد که ۱۲۰۰ مورد آن احیاء بود و افرادی که به دلیل کرونا بیکار شده بودند به کار بازگشتند ضمن اینکه ۸۰۰ شغل جدید نیز ایجاد شد.

رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام گفت: ما با این کار، از یک طرف، جلوی آثار منفی محتوا‌های تولیدات خارجی را که مخرب نیز هست، گرفتیم و محتوای اسلامی را جایگزین کردیم و از سوی دیگر، با ۲۱ میلیارد تومانی که ستاد اجرائی سرمایه گذاری کرد، باعث شد که ۱۳۰ کارگاه یا احیاء و یا ایجاد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: هیچ فرد محرومی در کشور وجود نداشته باشد، اما تا محرومان هستند این توزیع‌ها ادامه خواهد یافت.

در نخستین فرصت، واکسن کرونا را تولید می‌کنیم
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، همچنین از تولید واکسن کرونا در نخستین فرصت خبر داد و گفت: در این زمینه به جا‌های خوبی رسیدیم.
آقای مخبر افزود: ما از ۶ مسیر، تولید واکسن را دنبال می‌کنیم که در دو مسیر، تست حیوانی این واکسن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در این دو مسیر به تست انسانی رسیدیم گفت: باید فرآیند ورود به این مرحله با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تطبیق داده شده و در صورت صدور مجوز، کار آغاز شود.
آقای مخبر با تاکید بر اینکه ما از دنیا چیزی عقب نیستیم افزود: همین قدر که آن‌ها شانس موفق شدن در تولید واکسن دارند ما نیز شانس داریم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: بحث تولید آزمایشگاهی یک موضوع است و بحث تولید انبوه واکسن کرونا و در اختیار مردم قرار گرفتن آن، موضوعی دیگر و مهم‌تر است.
وی با بیان اینکه خط تولید واکسن کرونا با ظرفیت ۱۰ میلیون، طراحی شده است گفت: منتظر هستیم به محض اینکه تولید واکسن کرونا چه در داخل و چه در خارج آغاز شود، ما تولید انبوه را آغاز خواهیم کرد.
وی درباره زمان تولید انبوه واکسن نیز افزود: زمان آن مشخص نیست و این فرآیند در اختیار وزارت بهداشت است که چه زمانی مجوز تولید انبوه را صادر کند.
آقای مخبر گفت: مردم مطمئن باشند که به لحاظ تولید واکسن از هیچ جای دنیا عقب نیستند و اگر در جایی از جهان این واکسن تولید شود مردم ما نیز از آن برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه نه تاریخ کشف و نه اثر واکسن در دنیا قابل پیش بینی نیست گفت: چرا که وضعیت رفتاری ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست، اما همزمان با دنیا و با آخرین فناوری که در کشور‌های دیگر برای تولید واکسن کرونا وجود دارد، در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز اتفاق خواهد افتاد. شکستن انحصار و کمک به شرکت‌های کوچک، برای تولید بیشتر
رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام، شکستن انحصار را یکی از راهبرد‌های جدی این ستاد خواند و گفت: همه شرکت‌های کوچک و متوسطی که می‌توانند از نفت پارس یا اتان گیری ستاد، زنجیره زیردستی را تولید کنند، هم وام دریافت می‌کنند و هم با آن‌ها شریک می‌شویم که بعد‌ها به خودشان واگذار کنیم.
آقای محمد مخبر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ما، افزود: هرجا انحصاری وجود داشته باشد ما آماده ایم که با کمک مردم این انحصار را بشکنیم و شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرائی قطعا انحصار ندارند.

وی درباره اینکه شرکت نفت پارس، یکی از ۴ شرکت انحصاری دریافت ماده اولیه روغن است گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که اکنون بهران و نفت سپاهان هم همین فعالیت را دارند.
آقای مخبر در خصوص اینکه چرا ۴ شرکت فقط در این زمینه فعالیت می‌کنند، افزود: علت آن این است که شرکت دیگری وجود ندارد و ما حاضر به مشارکت با هر شرکت دیگر برای فعالیت در این بخش هستیم.
وی با بیان اینکه هیچ فعالیتی در ستاد اجرائی فرمان حضرت امام که انحصار داشته باشد نداریم گفت: هم اکنون نفت پارس در بورس است و به طور مرتب سهام آن عرضه می‌شود و ممکن است روزی از این شرکت خارج شویم.
آقای مخبر، ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط از طریق مردم را یکی از وظایف راهبردی و بسیار مهم ستاد اجرائی فرمان حضرت امام ذکر کرد و افزود: اکنون روزانه ۳۰۰ طرح کوچک از طریق مردم و با پشتیبانی ستاد، و ایجاد ۱۰۰۰ اشتغال در حال وقوع است.
رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام، با اشاره به اینکه سال گذشته، ۴۰ هزار طرح کوچک با کمک ستاد اجرائی با ۱۶۵ هزار اشتغال ایجاد شد گفت: امسال نیز ۷۰ هزار طرح کوچک و خانگی، با پشتیبانی ستاد با ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.
آقای مخبر افزود: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به طرح‌های کوچک و خانگی داده می‌شود.
رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام با بیان اینکه با ایجاد طرح‌های کوچک چند موضوع را دنبال می‌کنیم اضافه کرد: نخست اینکه جلوی واردات تولیداتی مثل گوشت، مرغ و دانه‌های روغنی گرفته می‌شود و همچنین، صادرات توسعه پیدا می‌کند.
گفتنی است؛ اوایل هفته جاری، خبرگزاری صدا و سیما در مستند خبری به موضوع کمبود مواد اولیه واحد‌های تولید کننده روغن موتور که باعث تعطیلی بسیاری از این واحد‌ها شده است پرداخت در این گزارش یکی از دلایل کمبود عرضه این مواد در بازار داخلی، انحصار تولید روغن پایه در چهار شرکت عنوان شده بود. یک میلیون بسته کیف و نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق محرومرئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اهداء یک میلیون بسته کیف و نوشت افزار ایرانی – اسلامی در قالب پویش ملی مشق احسان به دانش آموزان مناطق محروم کشور خبر داد.آقای محمد مخبر در آیین ارسال بسته‌های کیف و نوشت افزار ایرانی – اسلامی در قالب پویش ملی مشق احسان گفت: امروز ۵۰۰ هزار بسته به مناطق محروم ارسال می‌شود.وی با بیان این که بقیه بسته‌ها نیز در روز‌های آینده ارسال خواهد شد، افزود: هر یک از این بسته‌ها ۱۵۰ هزار تومان و در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان این که تأمین کیف و نوشت افزار‌های استفاده شده در این پویش از تولید کنندگان داخلی است، گفت: ۳۰۰ واحد تولیدی در این پویش مشارکت دارند و برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
آقای مخبر افزود: مدیریت توزیع بسته‌ها به سراسر کشور به ۳۱ قرارگاه و ۵ هزار گروه جهادی همکار با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سپرده شده است.
وی با بیان این که تعداد بسته‌های ارسالی به استان تهران ۱۰۰ هزار بسته و به سایر استان‌ها ۴۰۰ هزار بسته است، گفت: شناسایی و توزیع بسته‌ها از طریق گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و سمن‌های همکاری با رعایت کرامت انسانی صورت گرفته است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: فرآیند اجرایی این پویش از طریق ثبت درخواست در سامانه دنیای احسان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از بهره‌مندان و حمایت پذیران انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.