×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | سازمان‌ملل نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل را محکوم کرد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روزنامه جروزالم پست، آنتونیو گوترش در گزارش دوره‌ای خود به سازمان ملل با محکوم کردن فعالیت‌های هوایی اسرائیل افزود: من ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت لبنان توسط اسرائیل از تل آویو می‌خواهم تجاوزات خود به حریم هوایی لبنان را متوقف کند.

وی همچنین خواستار تسریع عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از شمال شهر غجر لبنان شد.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش قبلی خود که ماه‌های فوریه تا ژوئن (اسفند-تیر) را در بر می‌گیرد، اعلام کرد: اسرائیل به طور متوسط یکصد تخلف هوایی در ماه داشته است.

گزارش گوترش پیش از نشست شورای امنیت در روز دوشنبه در مورد نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در مورد شرایط آتش بسی که در سال ۲۰۰۶ منجر به پایان جنگ دوم لبنان شد، منتشر شد.

شبکه خبری العهد روز گذشته (دوشنبه) از نقض حریم هوایی لبنان از جمله بیروت (پایتخت) توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

این در حالی است که اسرائیل در شهریور ماه گذشته نیز با دو پهپاد هجومی به ضاحیه تجاوز کرد و انفجار یکی از این پهپادها منجر به آسیب رسیدن به ساختمان رسانه‌ای حزب‌الله شد.

«الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان در آن زمان اعلام کرد، پهپاد اسرائیلی حرکت هواپیماها در فضای فرودگاه بین‌المللی بیروت را با خطر مواجه کرد.

وزیر دفاع لبنان ادامه داد: پهپاد اسرائیلی از نوع نظامی بوده است. تحقیقات نشان می‌دهد اسرائیل برنامه‌ فرستادن چندین پهپاد به همراه یک هواپیما را داشته است. یکی از پهپادهای فرستاده شده چهار کیلو و نیم مواد منفجره پلاستیکی با خود حمل می‌کرده و دیگری دارای هشت موتور و چهار بال بوده است.

حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی در خصوص نقض حریم هوایی این کشور هشدار داده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.