×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سازمان امورمالیاتی،نگاه تسهیلگرانه و حمایتی به فعالان اقتصادی داشته باشد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا،‌ محمدرضا عبدالرحیمی در نشستی که با جعفر پورمختار، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی به منظور هم اندیشی برای رفع چالش های مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو و اعمال صحیح معافیت های قانونی مناطق آزاد ترتیب یافته بود،‌افزود: معافیتهای مالیاتی و عوارض گمرکی مهمترین مزیتهای مناطق آزاد می باشد که هر خدشه ای به آنها درتعارض صریح با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه حوزه عمل مناطق آزاد قرار دارد.
عبدالرحیمی با تاکید بر اینکه هرگونه بی ثباتی در قوانین و مقررات در مناطق آزاد تهدیدی جدی برای توسعه سرمایه گذاری ها در مناطق آزاد محسوب می شود اظهار امیدواری کرد بزودی اصلاحات لازم در برخی مواد قانون ارزش افزوده که موجبات چالش های جدی در برابر تولیدکنندگان مناطق شده است صورت پذیرد.
در این نشست که اعضای کارگروه مالیاتی منطقه آزاد نیز حضور داشتند، موضوع اعمال مالیات ناشی از عدم اظهار دقیق درآمدهای برخی از فعالان اقتصادی منطقه تحت عنوان کتمان بخشی از درآمدها مطرح و ضمن بررسی الزامات قانونی برای برخورداری از معافیت مالیاتی قانونی در مناطق مقرر شد با استفاده از همه ظرفیتهای قانونی موجود و رویکرد مثبت مدیرکل امورمالیاتی استان بازنگری در کلیه مصادیق کتمان در اظهار درآمدهای فعالان اقتصادی با حضور ایشان صورت پذیرد.
مدیرکل امورمالیاتی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه از رویکرد حمایتی سازمان امور مالیاتی نسبت به فعالان اقتصادی بخصوص تولیدکنندگان خبرداد و افزود: سازمان أمور مالیاتی بر رعایت دقیق الزامات قانونی توسعه مناطق آزاد تاکید دارد.
پورمختار افزود: مشروط بودن معافیت های مالیاتی طبعا موجب بروز چالشهایی برای فعالان اقتصادی و البته تعریف مکانیسم های اعمال صحیح قانون می شود که لازم است قوانین موضوعه در این ارتباط از شفافیت و جامعیت کافی برخوردار شود .
وی به تفاهم نامه منعقده بین دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باسازمان أمور مالیاتی در اواسط سال ۹۶ نیز اشاره کرد و افزود: می توان با استناد به این تفاهم نامه و  تجمیع بخشنامه ها و قوانین الحاقی و.. بهترین تصمیم را بصورت قانونی به نفع فعالان اقتصادی اتخاذ کرد.
مدیرکل امورمالیاتی استان آذربایجان غربی در پایان ضمن قدردانی از تشکیل کارگروه مالیاتی در منطقه آزاد ماکو افزود: حتما مشکلات مالیاتی تک تک فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو را با حضور کارشناسان سازمان و مدیران صنایع و تولیدکنندگان  مورد بررسی مجدد قرار خواهیم داد و امیدوارم با اطلاع رسانی صحیح و آموزش کلیه فعالان اقتصادی شاهد حداقل چالش ها در حوزه مالیاتی باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.