×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سازمان بنادر از نظر پدافند غیرعامل جزو زیرساخت‌های حیاتی به‌حساب می‌آید

تجارت گردان | سازمان بنادر از نظر پدافند غیرعامل جزو زیرساخت‌های حیاتی به‌حساب می‌آید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در خصوص پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های بنادر کشور اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به‌واسطه زیرساخت‌های بندری ازنظر طبقه‌بندی پدافند غیرعامل جزو زیرساخت‌های حیاتی و حساس به‌حساب می‌آید.

وی افزود: در این خصوص اقدامات گسترده‌ای برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در شرایط پدافند غیرعامل انجام‌شده که از جمله آن‌ها طرح‌های مصوب اجرایی در این حوزه است، این طرح‌ها در حوزه پدافند غیرعامل در همه بنادر کشور تدوین و تصویب‌شده که قابل اجرا هستند و متناسب با طرح‌های اقتضایی تمهیداتی در بنادر انجام می‌شود.

راستاد ادامه داد: به‌این‌ترتیب در شرایط غیرمعمول و غیرمتعارف بنادر ایران غافلگیر نمی‌شوند و به‌طور متناسب با شرایط ایجادشده بر اساس طرح‌های اقتضایی اقدامات مناسب را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خوشبختانه در خصوص زیرساخت‌های بندری تمام ظرفیت‌ها در طول سواحل عمده کشور توزیع شده که شامل ظرفیت زیرساختی و تجهیزات است. به‌این‌ترتیب در تمام بنادر کشور این امکان وجود دارد که انواع ترافیک‌ها را پذیرا باشیم.

وی بیان کرد: این یک توانمندی قابل‌توجه است که در شرایط اضطرار دیگر محدود به یک موقعیت جغرافیایی نیستیم، به‌این‌ترتیب سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط لازم می‌تواند در هر وضعیتی نیاز حمل‌ونقل و کشور را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، تأمین کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.