×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سازمان بورس به دنبال گسترش و توسعه معاملات الگوریتمی

تجارت گردان | سازمان بورس به دنبال گسترش و توسعه معاملات الگوریتمی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست تخصصی مدیریت ثروت مبتنی بر معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی گفت: بحث معاملات الگوریتمی از جمله مباحث جدیدی است که سازمان بورس و اوراق بهادار در این راستا برنامه های مدونی را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در حقیقت معاملات الگوریتم به بیان این نکته می پردازد که چگونه معاملات را صنعتی سازی کنیم. در این خصوص باید سیاست گذاری شده و بستر آن مهیا شود.

خدابخش با اشاره به اینکه معاملات الگوریتمی ابتدا سهم ها را آنالیز کرده و فاکتورهای بنیادی و تکنیکال را بررسی می کند، ابراز داشت: سپس با توجه به آنالیز دیتاهای صورت گرفته سهم مناسب را انتخاب و سپس معاملات را انجام می دهد.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفت: بازار سرمایه نیز مانند سایر بازارها متاثر از رشد فناوری اطلاعات است. از جمله مزایای معاملات الگوریتم می توان به سرعت و دقت عمل بالای آن اشاره کرد. به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه به دنبال این هستیم که این گونه معاملات توسعه پیدا کنند.

وی با بیان این که این مهم یک بحث اصولی و دو جانبه است افزود: هم اکنون سازمان بورس به دنبال گسترش و توسعه معاملات الگوریتمی بوده و از ایده های جدید استقبال و حمایت می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.