×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سافاری به رکورد یک‌میلیارد کاربر رسید؛ کروم و اج در جایگاه اول و سوم مرورگرهای محبوب

گزارشی جدید نشان می‌دهد که سافاری اپل سرانجام از مرز یک‌میلیارد کاربر عبور کرده است، البته مرورگر مذکور هنوز ازنظر محبوبیت با گوگل کروم فاصله‌ی زیادی دارد. اکنون سافاری دومین مرورگری است که موفق شده از مرز یک‌میلیارد نفر کاربر عبور کند.

۹to5mac با استناد به گزارش atlasVPN می‌نویسد ۱ میلیارد و ۶ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۷۹ نفر (۱۹٫۱۶ درصد از کل کاربران اینترنت) از مرورگر سافاری استفاده می‌کنند و همین امر آن را به دومین مرورگر دارای بیش از یک‌میلیارد نفر کاربر تبدیل می‌کند. این آمار براساس درصد سهم بازار مرورگر GlobalStats به‌دست آمده و سپس با استفاده از Internet World Stats به عدد تبدیل شده است.

درحالی‌که سافاری بیش از یک‌میلیارد نفر کاربر دارد، ۳ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۸۱۹ نفر از گوگل کروم استفاده می‌کنند که سه برابر بیشتر از تعداد کاربران سافاری است. مایکروسافت اج نیز حدود ۲۱۲ میلیون و ۶۹۵ هزار نفر کاربر دارد. درمقایسه‌با آمار سال گذشته، مایکروسافت اج با بیش از ۲۱۲ میلیون کاربر، از فایرفاکس پیشی گرفت و سومین مرورگر پرطرفدار شد.

گزارش atlasVPN درباره تعداد کاربران هر مرورگر

در گزارش atlasVPN، اشاره شده است که اپل مرورگر سافاری را روی محصولاتش ازجمله آیفون و مک به‌صورت پیش‌فرض نصب می‌کند و همین موضوع مزیتی برای آن درمقایسه‌با دیگر اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود.

اپل سال گذشته چندین ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی را به سافاری اضافه کرد. همچنین، در آخرین WWDC ظاهر جدیدی برای مرورگر خود معرفی کرد. به‌گفته‌ی اپل، هدف این شرکت با به‌روزرسانی سافاری جدید در iOS 15 «دسترسی آسان به کنترل‌ها با یک دست» و «قرارگیری محتوا در جلو و مرکز» بود.

احتمال دارد در WWDC سال جاری، کوپرتینویی‌ها ویژگی‌های حریم‌ خصوصی جدیدی برای مروگر مذکور معرفی کنند. با‌‌توجه‌‌به گزارش atlasVPN، مرورگرهای فایرفاکس و سامسونگ اینترنت و اپرا به‌ترتیب ۱۷۹ و ۱۴۹ و ۱۰۸ میلیون کاربر دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.