×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ساماندهی بازار مسکن نیازمند اقدامات ضربتی است

تجارت گردان | ساماندهی بازار مسکن نیازمند اقدامات ضربتی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بانک مسکن-هیبنا، رحیم زارع با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات ضربتی برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن، گفت: دولت باید با مهار تورم بخش مسکن را از گرانی های بی سابقه نجات دهد.
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم بخش مسکن به صورت لحظه ای در حال افزایش است، افزود: جلوگیری از قیمت گذاری های سلیقه ای از سوی مالکان یکی از اقداماتی است که برای بهبود وضعیت در این بازار باید پیگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس در خصوص موافقت با دو فوریت طرح اخذ مالیات از خانه های خالی می تواند تا حدودی به ساماندهی بازار مسکن کمک کند، تصریح کرد: در این طرح پیشنهاد شده که منابع حاصله در اختیار بانک عامل در بخش مسکن قرار گرفته تا تسهیلات ارزان به متقاضیان اعطا شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اظهارنظر در خصوص اعطای تسهیلات ارزان برای ساماندهی بازار مسکن باید همراه با اتخاذ تدبیری برای تامین منابع آن باشد، گفت: یکی از منابع در این حوزه باید در نظر گرفتن بودجه ای مصوب سالیانه در این حوزه و ردیف مشخص برای بانک مسکن باشد.
زارع با تاکید بر اینکه دولت برای ساماندهی بازار مسکن باید به سیاست واحدی دست برده و از تصمیم گیری های چند جانبه دوری کند، افزود: در حوزه مسکن ما نیازمند اصلاح ساختارها با هدف ممانعت از دلالی و واسطه گری هستیم زیرا دیده شده که حتی تسهیلات مسکن نیز با دلالی ها به مسیری غیر از ساخت و ساز یا خرید مسکن هدایت شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، وظیفه بانک مسکن را در موضوع تسهیلات دهی در بخش مسکن مهم خواند و تصریح کرد: اهلیت سنجی برای اعطای تسهیلات به انبوه سازان و شخصی سازها باید اولویت این بانک باشد زیرا بی توجهی به این مهم باعث گردش منفی نقدینگی در بازار خواهد شد.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن با هدف کمک به بهبود شرایط بازار از پیشنهاداتی است که با موافقت اکثریت مجلس رو به رو است، گفت: بانک مرکزی باید با افزایش منابع مالی این بانک زمینه را برای اجرای ابلاغیه ها و دستورالعمل های آتی در مسیر تسهیلات دهی بیشتر فراهم کند.
وی ادامه داد: مهم ترین پیشنهاد به بانک مسکن در مسیر تسهیلات دهی صحیح شناسایی انبوه سازان و ارایه وام ها به آن ها است زیرا این تنها راهکاری است که اکنون با افزایش تولید مسکن منحنی تقاضا و عرضه را به تعادل و در نتیجه قیمت مناسب نزدیک خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.