×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سامان در نقش گودو؛ ستاره ایرانی مرد اول لیگ وان

“ورزش سه”، این لحظات پایانی بازی حساس مارسی-آمیان در ورزشگاه ولودروم مارسی بود که به دلیل فشار تیم میهمان برای زدن گل تساوی شرایط خاصی پیدا کرده بود. با این حال کمتر کسی تصور می کرد بعد از برتری ۲ بر صفر مارسی نتیجه مسابقه تیم دوم جدول مقابل آمیان رده نوزدهمی که خطر سقوط را احساس می کند با نتیجه ای غیر از پیروزی مارسی همراه باشد. اتفاقی که افتاد، اما چیز دیگری بود. 

تجارت گردان | سامان در نقش گودو؛ ستاره ایرانی مرد اول لیگ وان


در حالی که هافبک های پراشتباه آمیان توپی را در اختیار بازیکنان مارسی قرار داده بودند، ضدحمله سریع مارسی با بازپس گیری فوق العاده توپ توسط چجو، بازیکن شماره ۲۷ آمیان ناتمام ماند. او با یک تنه نسبتا محکم مهاجم مارسی را که در موقعیتی خوب قصد داشت صاحب توپ شود، نقش بر زمین کرد و با چند متر پیش روی توپ را به میانه میدان برد تا یک اورلب در سمت چپ شکل بگیرد. در این لحظه سامان قدوس توپ را به زیبایی به جهت مخالف و در گوشه راست محوطه جریمه فرستاد و به سرعت تو زد تا در محوطه شش قدم صاحب توپ شود. هافبک راست آمیان با تیزهوشی حضور قدوس مقابل دروازه بان حریف را بو کشید و با یک ارسال سریع هم تیمی ایرانی‌اش را صاحب توپ کرد تا او از بین ۲ مدافع تکل زن مارسی با بغل پا در دقیقه ۵+۹۰ گل را به ثمر برساند. 

تجارت گردان | سامان در نقش گودو؛ ستاره ایرانی مرد اول لیگ وان

چجو، مدافع آمیان قدرت بدنی بالا توپ را از مهاجم مارسی گرفت و پایه گذار گل لحظات پایانی سامان قدوس برای آمیان بود.


این گل اعتراض شدید بازیکنان و سرمربی مارسی را در پی داشت چرا که آنها انتظار داشتند داور در لحظه بازپس گیری توپ از سوی چجو خطای مدافع آمیان را اعلام کند، اما توپ با ۵ ضرب به محوطه جریمه میزبان رسید و گل تساوی وارد دروازه تیم دوم لیگ وان شد تا ویاش بواش، سرمربی مشهور پرتغالی از فرط عصبانیت از داور ابتدا کارت زرد و سپس کارت قرمز دریافت کند. 

تجارت گردان | سامان در نقش گودو؛ ستاره ایرانی مرد اول لیگ وان


با گل قدوس حالا فاصله مارسی و پاری سن ژرمن، تیم صدرنشین لیگ وان به ۱۰ امتیاز افزایش پیدا کرده و بعید به نظر می رسد که اتفاقی جز قهرمانی پاریس در انتظار لیگ فرانسه باشد. 


جالب اینکه قدوس در بازی دیروز بسیار دیر به زمین آمد، اما به محض ورود به زمین در شلوغی کنار خط و در شرایطی که گزارشگر بازی ورود او به میدان را تشخیص نداد، علاوه بر نقش آفرینی روی گل اول، ضربه کرنر عجیبی را هم روی دروازه مارسی فرستاد که توپ در آستانه ورود به دروازه با ضربه سر بی دقت مهاجم این تیم به تیر دروازه برخورد کرد. 

تجارت گردان | سامان در نقش گودو؛ ستاره ایرانی مرد اول لیگ وان


گلی که قدوس به ثمر رساند، امروز روی جلد روزنامه اکیپ، مشهورترین روزنامه ورزشی جهان نیز رفته و حالا همه درباره این ستاره ایرانی آمیان صحبت می کنند. بازیکن ریزنقش و تکنیکی تیم نوزدهم جدول فرانسه که دیروز درس خوبی به دیمیتری پایت، مانداندا و سایر ستاره های حریف داد. 


یک کاربر فرانسوی توییتر با انتشار پستی از صحنه ریکاور شدن توپ نوشته: المپیک مارسی در انتظار قدوس(او با استفاده از املای نام سامان قدوس با نام نمایشنامه مشهور ساموئل بکت “در انتظار گودو” بازی کرده است)، انگار که مارسی همیشه در انتظار نجات دهنده ای است که هرگز نخواهد آمد.

تجارت گردان | سامان در نقش گودو؛ ستاره ایرانی مرد اول لیگ وان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.