×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

IDEA یکی از معتبرترین برنامه‌های جوایز طراحی جهان است که توسط انجمن طراحان صنعتی آمریکا (IDSA) در سال ۱۹۸۰ برای پاسداشت دستاوردهای این حوزه بنیانگذاری شد. امسال نیز IDEA برندگان را در ۲۰ بخش از جمله: خانه، فناوری مصرف‌کننده، تعامل دیجیتال و استراتژی طراحی، معرفی کرد. معیارهای کلیدی برای ارزیابی شامل نوآوری در طراحی، سود کاربر، منفعت جامعه و مواردی دیگر است.             

طراحی محصول سامسونگ، منعکس‌کننده ارزش‌های در حال تغییر و فناوری‌های نوآورانه این شرکت است. طرح‌های تعاملی، بومی‌سازی‌شده و خاص هر منطقه در کنار پیشرفت‌های طراحی به عنوان عناصر ترقی و تنوع شناخته شدند.          

جین‌سو کیم، معاون اجرایی مرکز طراحی شرکت سامسونگ گفت: «ارائه یک تجربه بهینه برای تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی مصرف‌کننده‌ها مهم است. ما به طور مداوم در تلاش خواهیم بود تا تجربیاتی پایدار با نوآوری‌هایی خلاقانه را برای مشتریان خود فراهم کنیم».     

طلا برای محصولات Bespoke

مجموعه کامل آشپزخانه Bespoke سامسونگ شامل یخچال، فر، مایکروفر و ماشین ظرفشویی موجود در منطقه آمریکای شمالی جایزه طلا را کسب کرد. بر اساس فلسفه محصولات سری Bespoke که اولویت‌های مهم کاربران را برآورده می‌کند، در این سری جدید نیز طراحی یکپارچه‌ با امکان شخصی‌سازی متنوع فراهم شده تا هماهنگی و هارمونی خاصی را در فضای آشپزخانه ایجاد کند.

طراحی یخچال چهار در (درب فرانسوی)، که به تازگی در آمریکای شمالی رونمایی شده است، راحتی را برای مصرف‌کنندگان به حداکثر می‌رساند، زیرا دارای پنل‌های قابل تعویض درب است که خریداران می‌توانند با توجه به علایق و سبک زندگی خود آن را انتخاب کنند. بخش Beverage Center در فضای داخلی تعبیه شده است تا آلودگی را به حداقل برساند. این قابلیت، آب تمیز و تصفیه‌شده را ذخیره می‌کند و یخ‌ساز دوگانه خودکار به سرعت، یخ مکعبی در قطعات کوچک تولید می‌کند.      

جاروبرقی Bespoke Jet با یک محفظه تمیز همه‌کاره، برنده جایزه طلایی طراحی شد. این وسیله، یک تجربه منحصر به فرد به کاربر ارائه می‌دهد که کل فرایند از تمیزکردن و دفع تا ذخیره‌سازی را پوشش می‌دهد. پس از قراردادن جاروبرقی رویClean Station  کاربران می‌توانند با فشاردادن ساده یک دکمه، سطل گرد و غبار را خالی کنند و  هوای خانه را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی نگه دارند. طراحی جامع و کامل  Beskope Jet حسی از راحتی را برای شما تضمین می‌‎کند که برای تطابق با هر فضای زندگی عالی به نظر می‌رسد.

جوایز متنوع برای طراحی پیشرفته

گلکسی Tab8 در این رویداد موفق به دریافت جایزه نقره‌ای شد. این جایزه به دلیل ویژگی‌های متمایز این تبلت جدید به آن اهدا شد. برخورداری از بدنه‌ای مقاوم و قوی، وزن سبک، ابعاد باریک و داشتن نمایشگر آمولد ۱۴٫۶ اینچی از جمله قابلیت‌هایی است که به شکل برجسته مورد توجه قرار گرفته است. صفحه نمایش عریض گلکسی Tab8 با قاب آلومینیومی Armor محافظت می‌شود و به دستگاه اجازه می‌دهد در برابر خش مقاوم باشد و کمتر در معرض آسیب قرار بگیرد. این تبلت همچنین دارای یک پد شارژ اختصاصی قلم S در پشت دستگاه است که به طور یکپارچه با محفظه دوربین ادغام شده است تا تجربه طراحی رضایت‌بخشی را برای کاربر فراهم سازد.

یکی دیگر از برندگان نقره‌ای سامسونگ، برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه (Galaxy Upcycling at Home) بود که با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، جان تازه‌ای به گوشی‌های قدیمی گلکسی می‌بخشد. از طریق برنامه SmartThings، کاربران می‌توانند گوشی‌های هوشمند بلااستفاده را به دستگاه‌های خانگی هوشمندی مثل مانیتور مراقبت از کودک یا نگهداری از حیوانات تغییر دهند.

علاوه بر این، دیگر برندگان مدال نقره عبارت بودند از:

  • صفحه کلید هندی سامسونگ که تجربه بهینه‌شده‌ای از صفحه کلید گوشی هوشمند ارائه می‌دهد و از تایپ سریع‌ و آسان‌تر به ۲۹ زبان هندی پشتیبانی می‌کند.
  • سنسور آشپزی که به شما کمک می‌کند با اتصال اجاق گاز سامسونگ به سرویس آشپزخانه SmartThings غذای مورد علاقه خود را به شکل هوشمند و راحتی بپزید.
  • هود هوای سامسونگ، طرحی مفهومی از ترکیب عملکردهای هود، تهویه مطبوع و تصفیه‌کننده هوا است که برای کمک به بهبود محیط آشپزی در آشپزخانه‌های جنوب غربی آسیا کمک می‌کند.

جایزه برنز هم به قاب گلکسی Z Flip3 تعلق گرفت که امکان‌های متفاوتی را برای شخصی‌سازی گوشی با استفاده از حلقه یا بندهای رنگارنگ ارائه می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.