×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سایه قاچاقچیان مواد مخدر نوجوانان را تهدید می‌کند

اسکندر مومنی صبح امروز در نشست فصلی دبیران شورا‌های هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، راهبرد‌ها و راهکارها» برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی برق‌آسای مقاومت اسلامی فلسطین بر علیه رژیم صهیونیستی گفت: حوزه‌های مقابله، درمان و کاهش آسیب و ساماندهی معتادان متجاهر اولویت‌های کوتاه مدت ستاد هستند و همچنان راهبرد اصلی و دراز مدت ستاد، حوزه پیشگیری از اعتیاد است. 

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته در حوزه مبارزه با موادمخدر از سوی ایران انجام شده است و شاهد کشفیات گسترده‌ای بوده ایم، تقدیم ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز مؤید جدیت ایران در مقابله با این بلای خانمان سوز است.

دبیرکل ستاد ادامه داد: موضوع پیشگیری با تکیه بر آموزش و آگاهی بخشی بسیار مهم است و توجه به دانشگاه‌ها و مدارس در حوزه پیشگیری دانشجویان و دانش‌آموزان از اعتیاد بسیار حائز اهمیت هستند. 

مومنی تصریح کرد: در کشور، ۱۲ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم و دو برابر تعداد دانش آموزان نیز والدین دانش‌آموزان وجود دارند که اگر هدف گذاری درست و برنامه ریزی مناسب انجام شود، می‌توانیم به اهداف راهبردی خود در بخش پیشگیری از اعتیاد برسیم.

وی ادامه داد: درمان اعتیاد بسیار سخت و پر هزینه است، به ویژه مواد مخدر صنعتی و هزینه‌های زیادی را مراکز ماده ۱۶ و از سوی خانواده‌ها در مراکز ماده ۱۵ پرداخت می‌شود. فردی که معتاد می‌شود غیر از هزینه مادی، موجب وارد شدن آسیب به خانواده و جامعه نیز می‌شود، لذا باید تلاش کنیم یک نفر هم معتاد نشود تا هزینه‌های مادی و غیر مادی به جامعه تحمیل نشود. 

دبیرکل ستاد گفت: با توجه به اینکه ما در کنار افغانستان که تولید ۹۰ درصد تریاک جهان را دارد و تولید کننده اول هرویین و مرفین، مت آمفتامین و شیشه است، همه باید به این تفاهم برسیم که اولویت و راهبرد اصلی، پیشگیری با تاکید بر آموزش و آگاهی بخشی باشد.

مومنی در پایان یادآور شد: جامعه هدف قاچاقچیان موادمخدر نوجوانان و جوانان هستند و گذر از دوره بلوغ نیز به گفته همه متخصصان، یکی از سخت‌ترین دوره‌های شخصیت هر فرد است و فرد ممکن است در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار بگیرد که امیدوارم در این جلسه اهداف مورد نظر دست یابیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.