×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سبد محصولات پتروشیمی نوری متنوع می‌شود

تجارت گردان | سبد محصولات پتروشیمی نوری متنوع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، تقی صانعی در نشست خبری که از صفحه اینستاگرام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌صورت زنده پخش شد، در مورد خرید سهام پتروشیمی هنگام از سوی شرکت پتروشیمی نوری اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی لایسنس‌ها و تجهیزات مورد نیاز طرح پتروشیمی هنگام خریداری شده و این مجتمع در کنار اسکله واقع است و نیز خوراک گازی از مزیت‌های رقابتی نسبت به سایر کارخانجات اوره و آمونیاک در کشور برخوردار است، می‌تواند در کنار مجتمع نوری به پایداری سودآوری کمک کند.

وی با اشاره به روند افزایشی سهام شرکت پتروشیمی نوری در بازار سرمایه افزود: یکی از دلایل رشد قابل قبول سهام این شرکت که حدود ۱۵۴ درصد در ۱۰ ماه گذشته بوده، عملکرد بسیار عالی در سال ۹۸ بوده است. این شرکت از شرکت‌های بنیادی است که سود عملیاتی آن به ذات تولید آن برمی‌گردد.

صانعی با اشاره به راه‌های مختلف تأمین سرمایه خرید سهام پتروشیمی هنگام تصریح کرد: مقداری از منابع مالی به‌صورت نقدی در مزایده پرداخت شده و بخشی نیز به‌صورت قسطی که از شرایط مزایده است، انجام خواهد شد، ضمن اینکه تلاش این شرکت این است که واحد آمونیاک هرچه زودتر در سال ۱۴۰۰ در سرویس قرار گیرد و از درآمد تولید و صادرات محصول آن به تکمیل پروژه هم کمک شود، همچنین مراحل اولیه اخذ وام نیز انجام شده است.

افت قیمت نفت تأثیری بر درآمد نوری نداشته است

وی به افت محسوس قیمت نفت و به تبع آن کاهش قیمت محصولات اشاره کرد و گفت: اختلاف قیمت بین خوراک و محصولات تغییر زیادی نکرده و همچنان حفظ شده که به همین دلیل تغییرات محسوسی در درآمد و سودآوری شرکت به‌وجود نیامده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری درباره تأثیر ویروس کرونا بر این شرکت اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در کشور، نشست‌های منظمی در شرکت و منطقه برگزار و همه پروتکل‌ها و دستورعمل‌های ستاد مقابله با این ویروس رعایت شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خوشبختانه هیچ خللی در تولید این مجتمع ایجاد نشده است.

صانعی ادامه داد: مجتمع نوری در سال ۹۸ موفق شد با وجود یک ماه تعمیرات اضطراری، ۹۷ درصد ظرفیت اسمی و ۱۰۶ درصد ظرفیت برنامه تولید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی نوری فروردین‌ماه امسال حدود ۱۰۵ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته است، افزود: از آنجا که محصولات این شرکت مایع و ذخیره‌سازی آن محدود است، خوشبختانه این به آن معناست که فروش نیز با همین سرعت تولید ادامه دارد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری با بیان اینکه پیشرفت واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام ۷۹ درصد و واحد اوره آن ۵۵ درصد است، ادامه داد: تمامی تجهیزات هر دو واحد خریداری شده است و براساس برنامه واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۰ و واحد اوره در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

کمک ۲۱۶ میلیارد ریالی برای مقابله با کرونا در عسلویه

صانعی به نمایندگی از شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه درباره عملکرد شرکت‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: در این حوزه به‌صورت جمعی در منطقه اقدام می‌شود و از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، جلسات بسیاری برگزار و برنامه‌های مدون و سیستماتیک برای کمک به پیشگیری انجام شد.

وی با اشاره به کمک‌های فراوانی که شرکت‌های تولیدی پتروشیمی در منطقه عسلویه برای مقابله با کرونا انجام داده‌اند، گفت: ضمن تأمین حدود ۹۲ میلیارد ریال به‌منظور تجهیز بیمارستان‌های منطقه با هماهنگی استاندار بوشهر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیش از ۳۰ میلیارد ریال کمک‌های متفرقه از جمله نصب دوربین‌های حرارتی و نصب در فرودگاه عسلویه، تهیه و توزیع انواع شوینده، ضدعفونی‌کننده و ماسک و آماده کردن محل قرنطینه در منطقه نیز از سوی این شرکت‌ها انجام شده است.

صانعی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های مورد نیاز هفت مرکز درمانی این منطقه حدود ۷۴ میلیارد ریال برآورد شد که خوشبختانه این هزینه توسط شرکت‌های تولیدی در منطقه عسلویه واریز شده است و به‌زودی در اختیار مسئولان برای تجهیز این مراکز قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری همچنین از توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته مواد غدایی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال میان نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع حدود ۲۱۶ میلیارد ریال توسط شورای راهبردی پتروشیمی‌های عسلویه به منطقه کمک شده است.

به گفته وی، با انجام پروژه به‌روزرسانی واحد پارازایلین در سال ۹۷ که سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید، تولید این محصول به ۶۸۵ هزار تن و تولید بنزن پارسال به ۴۱۷ هزار تن رسید که رکوردی تازه برای شرکت بود.

وی با اشاره به اینکه از هفته گذشته حدود ۱۰ درصد تولید بنزن، ارتوزایلین و پارازایلین که از محصولات اصلی مجتمع نوری است، افزایش یافته، اظهار کرد: امیدواریم تا چند ماه آینده تولید پارازایلین را ۱۰ درصد دیگر افزایش دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.