×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

 امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۹۰۳ واحدی، به رقم ۳۳۲ هزار و ۳۷۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۳۵۳ واحدی، عدد ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۷۲ واحدی به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۳۷۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۵۵۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۵۷۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کچاد، شتران، شپنا، پارسان و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رانفور، فایرا، تنوین و فسبزوار تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک‌ دام‌ پارس‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کماسه، غبشهر، قزوین  و خاهن بود. همچنین نماد معاملاتی تنوین(تامین سرمایه نوین) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای رانفور، حتوکا، تپمپی و کیمیاتک  قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.