×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ستاره خلیج‌ فارس در جمع تولیدکنندگان نفت‌گاز یورو ۵/ تولید بی‌سابقه ۱۳ میلیارد لیتر بنزین در ۱۴۰۱

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس، علیرضا جعفرپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی دولت، به تشریح اهم اقدام‌های ابرپالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس پرداخت و بیان کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است، وظیفه‌ ماست تا در هر جایگاه با سرلوحه قرار دادن مبانی اقتصاد مقاومتی همسو با مهار تورم و رشد تولید گام برداریم.

وی اضافه کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس وظیفه خطیر تأمین بخش عمده‌ای از سبد سوخت کشور را عهده‌دار است و ظرفیت تولید روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین، ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز و نفت سفید، ۱۵۰۰ تن گاز مایع و محصولاتی دیگر از جمله گوگرد، انواع نفتا و حلال‌ها را دارد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس ادامه داد: ستاره خلیج‌ فارس در سال ۱۴۰۱ با سهم ۶۵ درصدی در برداشت میعانات گازی از میدان مشترک پارس جنوبی نقش برجسته‌ای را در تضمین تولید پایدار گاز کشور ایفا کرده و سهم ۱۹ درصدی در ظرفیت پالایش کشور داشته که حاصل آن تولید ۳۶ درصد بنزین، ۱۳ درصد نفت‌گاز، ۱۸ درصد نفت سفید و ۱۵ درصد گاز مایع بوده است.

جعفرپور افزود: در این مدت این پالایشگاه به‌منظور تکیه بر توان داخلی با برگزاری رویداد تقاضامحور اقدام به شناسایی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان آنها نسبت به رفع نیازهای فناورانه پالایشگاه اقدام کند.

افزایش ۵ درصدی تولید بنزین پالایشگاه

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس با بیان اینکه این پالایشگاه اکنون با داشتن سهم ۴۰ درصدی از ظرفیت تولید بنزین ایران اسلامی، بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین کشو است، اظهار کرد: رسالت و مأموریت خطیر تولید حداکثری و تأمین فرآورده راهبردی بنزین مورد نیاز کشور را به‌عهده دارد. از جمله گام‌ها و دستاوردهای ارزشمند شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس در سال ۱۴۰۱ افزایش بی‌سابقه تولید فرآورده ارزشمند و راهبردی بنزین به‌واسطه تنگنازدایی از واحدهای بنزین‌سازی بوده است.

جعفرپور ابراز کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس در سال ۱۴۰۱ افزایش تولید بنزین تا ۵ درصد بوده و حجم تولید بنزین این پالایشگاه پارسال به رقم بی‌سابقه ۱۳ میلیارد لیتر رسیده است.

وی افزود: از زمان راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس طرح‌های افزایش ظرفیت در این پالایشگاه به اجرا درآمده است و با اجرای طرح‌های تنگنازدایی از واحدهای عملیاتی، ظرفیت بالقوه این پالایشگاه از ۳۶۰ هزار بشکه به ۴۵۵ هزار بشکه در روز رسیده و خوراک این پالایشگاه اکنون ۴۲۰ هزار بشکه در روز است.

تحویل اجزای بنزینی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای افزایش تولید بنزین کشور

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس اظهار کرد: به‌منظور رفع ناترازی در بنزین کشور از سال ۱۴۰۱ اجزا و ترکیبات خام بنزین تا ۴ میلیون لیتر در روز تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور می‌شود و از این طریق روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه شده است.

تبدیل ۱۰۰ هزار بشکه نفت گاز معمولی به یورو ۵

جعفرپور با بیان اینکه افزایش ظرفیت یک صدهزار بشکه‌ای شیرین‌سازی انواع فرآورده‌های نفتی در این پالایشگاه اجرایی شده است، تصریح کرد: به‌منظور تکمیل چرخه تولیدات پالایشگاه برای ایجاد توازن در تولید نفت گاز یورو ۵، رعایت تعهدهای محیط زیستی و ایجاد سودآوری، راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز فاز ۲ در دستورکار قرار گرفت و این واحد با ظرفیت تولید روزانه ۴۲ هزار بشکه نفت گاز یورو ۵ در مدار تولید قرار گرفت. با تغییر کاربری واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز فاز یک از نفتا به نفت‌گاز، همچنین افزایش ظرفیت این واحد، همه نفت‌گاز تولیدی از گرید معمولی به یورو ارتقا یافته است و حجم تولید نفت‌گاز و نفت سفید این پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه با کیفیت یورو ۵ ارتقا یافت تا پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس به جمع تولیدکنندگان نفت‌گاز یورو بپیوندد.

عملیات عظیم تعمیرات اساسی فاز یک پالایشگاه

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از پنج سال از بهره‌برداری فاز یک پالایشگاه سپری شده بود، ضروری بود تعمیرات اساسی این واحدهای عملیاتی انجام شود که به این منظور با تکیه بر توان داخلی، این عملیات به همت و تلاش ۳ هزار نیروی کار ماهر و متخصص اجرا شد و با رعایت دقیق استانداردهای فنی، بدون بروز هیچ‌گونه حادثه و مطابق برنامه زمان‌بندی صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اضافه کرد: در این عملیات واحدهای تقطیر، بنزین‌سازی، ایزومریزاسیون و واحد تصفیه هیدروژنی نفتا تعمیرات اساسی شدند.

جعفرپور تأکید کرد: این عملیات از این بابت که نخستین تجربه تعمیرات اساسی پالایشگاه بود، بسیار اهمیت داشت و با موفقیت انجام شد که با انجام این تعمیرات، واحدهای مربوطه برای یک دوره ۵ ساله با قابلیت اطمینان بسیار بالا در سرویس خواهند بود و تولید انواع فرآورده‌های نفتی کشور بدون نگرانی استمرار خواهد یافت.

بهره‌برداری از پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع

وی افزود: محدود بودن زیرساخت‌های حمل زمینی گاز مایع در سال‌های گذشته باعث می‌شد به دلیل ناترازی در تولید و برداشت این محصول همواره مقادیر زیادی گاز مایع به شبکه سوخت یا مشعل پالایشگاه تزریق شود. با حمایت‌های همه‌جانبه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و تلاش شبانه‌روزی متخصصان پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس، سامانه ملی صادرات دریایی گاز مایع، راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس افزود: با فراهم شدن این زیرساخت حیاتی، همه گاز مایع تولیدی پالایشگاه و آنچه با توجه به راه‌اندازی پکیج‌های جدید به تولید پالایشگاه اضافه شده است، تماماً برداشت و صادر می‌شود که می‌تواند تأثیر مثبتی بر روابط دوجانبه با کشورهای همسایه در پی داشته باشد.

جعفرپور تصریح کرد: با اجرای جهادی این پروژه و بهره‌برداری از آن، سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن گاز مایع به کشورهای همسایه صادر می‌شود و ارزآوری بسیار زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت که متأسفانه پیش از راه‌اندازی این سامانه، روزانه مقادیر زیادی از گاز مایع تولیدی به مصرف سوخت می‌رسید.

راه‌اندازی سیستم میترینگ فرآورده‌های پالایشگاه

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سنجش دقیق احجام فرآورده‌های تحویلی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سامانه میترینگ پالایشگاه راه‌اندازی شد و فرآورده‌های اصلی شرکت شامل بنزین و نفت‌گاز که حدود ۹۵ درصد از کل فرآورده‌ها را تشکیل می‌دهد، از طریق سامانه میترینگ تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور می‌شود. با این اقدام از روش سنتی که در گذشته برای اندازه‌گیری در مخازن استفاده می‌شد و همواره با خطاهای انسانی روبه‌رو بود، جلوگیری شده است و مبادلات نفتی با استفاده از دقیق‌ترین و به‌روزترین تجهیزات، اندازه‌گیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس افزود: به همین منظور مقدمات نصب میتر روی فرآورده‌های صادراتی که از طریق کشتی حمل می‌شوند نیز فراهم شده تا از هرگونه خطای اندازه‌گیری در این فرآیند خطیر جلوگیری شود.

راه‌اندازی پکیج تبرید هافی در واحد بنزین‌سازی

وی با بیان اینکه یکی از پکیج‌های مهم در واحد بنزین‌سازی، پکیج تبریدی هافی است، ادامه داد: در این پکیج با استفاده از سیکل‌های برودتی، گازهای قابل کندانس که معمولاً گاز مایع و ترکیبات سبک بنزینی هستند، تبدیل به مایع می‌شوند و از هدررفت این محصولات ارزشمند جلوگیری به عمل می‌آید.

جعفرپور اضافه کرد: با رفع مشکلات پکیج‌های هافی در فازهای یک و دو ‌پالایشگاه و همچنین راه‌اندازی پکیج هافی در فاز سه، تولید گاز مایع تا ۶۵ هزار تن در سال افزایش یافت تا از تزریق این محصول به شبکه سوخت و مشعل پالایشگاه جلوگیری شود. همچنین با ایجاد پایداری عملیاتی این پکیج‌ها افزایش تولید بنزین تا یک میلیون لیتر در سال را شاهد هستیم و با توجه به راه‌اندازی سامانه صادرات دریایی گاز مایع همه این محصول استحصال شده و به مصرف صادرات می‌رسد و ارزآوری را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

سودآوری و جلوگیری از هدررفت انرژی

وی اظهار کرد: اجرای طرح خلاقانه پالایش مجدد ته‌مانده برج تقطیر در بخش وکیوم درایر واحد ۱۶ به‌منظور استحصال نفت گاز از این محصول، افزایش بار بوستر کمپرسورها در واحدهای بنزین‌سازی از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد و افزایش تولید گاز مایع به مقدار ۵۰ هزار تن در سال، راه‌اندازی پکیج تبریدی فریگو و استحصال سالانه یک صدهزار تن گاز مایع غنی از پروپان، برای جلوگیری از تزریق این محصول ارزشمند به شبکه سوخت و مشعل پالایشگاه و تغییر کاربری واحد تصفیه هیدروژنی نفت سفید از نفتا به‌منظور تولید نفت سفید شیرین و فراهم کردن امکان صادرات دریایی این فرآورده و ارزآوری برای کشور از جمله اقدام‌هایی است که در این مدت اجرایی شده است.

انجام مطالعات امکان‌سنجی و تعریف پروژه احداث واحد آمونیاک

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس اضافه کرد: یکی از مشکلات بزرگ پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس این است که در طراحی اولیه پالایشگاه، مصرفی برای هیدروژن مازاد تولیدی که در فرآیندهای بنزین‌سازی تولید می‌شود، دیده نشده است و روزانه صدها تن از این فرآورده ارزشمند در شبکه مشعل هدر می‌رود.

جعفرپور ادامه داد: انجام مطالعاتی جامع با رویکرد ایجاد ارزش پایدار و توسعه زنجیره ارزش محصولات با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پالایشگاه از اهم اقدام‌ها در این حوزه به‌شمار می‌رود، به‌طوری که طیف گوناگونی از محصولات پایین‌دستی که امکان تولید آنها در شرکت وجود دارد، بررسی شد و سرانجام طرح تولید آمونیاک از هیدروژن مازاد پالایشگاه به تصویب رسید.

وی تأکید کرد: در این طرح با استفاده از محصول ارزشمند هیدروژن که اکنون در شبکه مشعل پالایشگاه هدر می‌رود، سالانه حدود ۴۵۰ هزار تن محصول آمونیاک تولید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح حدود ۲۲۵ میلیون دلار هزینه دربر داشته باشد و ۳۲ درصد نرخ بازده داخلی آن است که دوره بازگشت سرمایه آن حدود ۳ سال پیش‌بینی شده که سودآوری این پروژه عظیم در سال اول به حدود ۹۳ میلیون دلار برسد.

انجام مطالعات امکان‌سنجی و تعریف پروژه احداث واحد تولید کودهای شیمیایی

مدیرعامل شرکت نفت ستاره‌ خلیج‌ فارس گفت: در مسیر تکمیل زنجیره ارزش آمونیاک، مطالعات امکان‌سنجی تبدیل بخشی از آمونیاک تولیدی به انواع کودهای شیمیایی انجام و پروژه تولید سولفات آمونیوم و دی آمونیوم فسفات تعریف شد.

جعفرپور ابراز کرد: در این پروژه احداث یک واحد دومنظوره مدنظر است و سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمایی تولید خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود نرخ بازده داخلی طرح ۳۱ درصد باشد که شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزون بر تولید سوخت کشور، می‌تواند در تأمین سبد غذایی و کشاورزی کشور نیز نقش‌آفرین باشد.

دومین شرکت برتر کشور

وی تصریح کرد: این شرکت در بیست‌وپنجمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۱ که به همت سازمان‌ مدیریت‌ صنعتی برگزار شد، از میان ۱۰۰ شرکت بزرگ رتبه‌بندی‌شده کشور توانست مقام دوم را از آن خود کند.

جعفرپور افزود: این رتبه‌بندی با الهام از رسالت سازمان با فراهم کردن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب‌وکار اقتصادی کشور ارائه می‌دهد و مبنای اولیه این رقابت حجم فروش شرکت‌هاست؛ این شاخص، از منطق اقتصادی بالایی برخوردار بوده و بیانگر خروجی شرکت‌ها و اثرگذاری‌شان بر اقتصاد ملی است که این نشان از جایگاه ویژه شرکت نفت ستاره خلیج فارس در اقتصاد کشور دارد.

راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت (SOC)

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس ابراز کرد: حملات سایبری گسترده در کشور و پیامدهای جبران‌ناپذیر آن سبب شد پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس که دارای رده حیاتی در میان صنایع است، تصمیم به راه‌اندازی یکی از پیشرفته‌ترین مراکز عملیات امنیت در کشور بگیرد.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز عملیات امنیت (SOC) پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس، روزانه از شمار بسیاری از حملات سایبری به این مجموعه عظیم نفتی کشور جلوگیری به عمل آمده است، به‌طوری که سال گذشته که بسیاری از صنایع بزرگ کشور در معرض حملات سایبری قرار گرفتند و بعضاً آسیب‌هایی دیدند؛ در مرکز SOC پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس، حملات گسترده‌ای شناسایی و خنثی شد و از این طریق امنیت تأمین سبد سوخت کشور به ‌هیچ‌عنوان دچار خدشه و تزلزل نشد.

کسب گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

جعفرپور بیان کرد: کسب آمادگی کافی برای مقابله یا اتخاذ تصمیم‌های مناسب در مقابل حوادث فیزیکی، جرائم سایبری، اختلالات ناشی از تغییرات و… در هر دو لایه زیرساخت و کاربرد فناوری اطلاعات، رهیافتی اجتناب‌ناپذیر برای تضمین پایایی کسب‌وکار است. بر این مبنا امن‌سازی شبکه‌های کامپیوتری و سیستم‌های اطلاعاتی به یکی از مسائل مهم پیش رو و دغدغه‌های عمده مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: مهم‌ترین اقدام به‌منظور امن‌سازی زیرساخت فناوری اطلاعات یک سازمان، ایجاد چارچوبی نظام‌مند برای مدیریت اقدامات امنیتی است. فرآیند امن‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان‌ها بدون لحاظ کردن مسائل مدیریت امنیت و گسترش آن در سطح همه بخش‌های حساس و راهبردی سازمان میسر نیست.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس تأکید کرد: سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با انتخاب کنترل‌های امنیتی کافی و متناسب، محافظت از دارایی‌های اطلاعاتی را تضمین می‌کند و به این ترتیب به طرفین ذی‌نفع اطمینان خاطر داده می‌شود که راه‌حل‌های امنیتی استاندارد در همه سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، ارتباطات و بسترهای آنها اعمال شده تا سازمان را برای نیل به موفقیت در سایه داشتن محیطی امن یاری کند.

جعفرپور اظهار کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس با هدف تبیین راهکارهای امن‌سازی به‌منظور مدیریت مخاطره‌های امنیت اطلاعات موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) مطابق با استاندارد IEC/ISO 27001 شد.

دریافت گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه (استاندارد ۱۷۰۲۵)

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس بیان کرد: استاندارد ۱۷۰۲۵ تازه‌ترین ویرایش استانداردهای بین‌المللی و تسهیل‌کننده صادرات است که قابلیت اطمینان نتایج آزمایشگاه را به همراه دارد.

جعفرپور ادامه داد: این پالایشگاه بزرگ‌ترین صادرکننده انواع فرآورده‌های نفتی است که اخذ این استاندارد بی‌شک به جهانی شدن فرآورده‌های تولیدی شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس کمک و حضور در بازارهای بین‌المللی را تسهیل خواهد کرد.

اخذ گواهینامه‌های سیستم مدیریت یکپارچه

وی گفت: افزون بر گواهینامه‌های یادشده، اخذ گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت ISO9001، سیستم مدیریت زیست‌محیطی ISO14001، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO45001 و سیستم مدیریت آموزش ISO10015 نیز از جمله آنهاست.

برگزاری رزمایش مشترک حمله سایبری

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس بیان کرد: رزمایش مشترک حمله سایبری به سامانه‌های کنترل صنعتی با پیامد شیمیایی صنایع غرب بندرعباس به میزبانی پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس با هدف ارتقای سطح آمادگی در برابر تهدیدهای محتمل، شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت‌های مستقر در صنایع غرب بندرعباس، ایجاد هماهنگی بین تیم‌های حاضر در رزمایش، ارزیابی تجهیزات و نیروی انسانی برای مقابله با حوادث و مخاطرات و تهدیدهای احتمالی برگزار شد.

جعفرپور همچنین اظهار کرد: این رزمایش که به میزبانی پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس برگزار شد با سناریویی درباره حمله سایبری به سامانه‌های کنترل صنعتی با پیامد شیمیایی بود که تمامی مراحل آن با موفقیت اجرایی شد و تیم‌های حاضر در آن آمادگی‌های لازم در صورت بروز شرایط بحرانی را کسب کردند.

حفاظت از محیط زیست

وی افزود: اخذ گواهی مدیریت سبز از انجمن مدیریت سبز ایران، اخذ گواهینامه محصول پاک نفت‌گاز یورو ۵ از بنیاد جهانی انرژی در خصوص تولید محصول پاک، پیاده‌سازی سیستم مدیریت محیط زیست  ISO-۱۴۰۰۱ و اخذ گواهینامه مربوطه، از اقداماتی است که همسو با حفظ محیط زیست و پیاده‌سازی استانداردهای محیط زیستی در پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس اظهار کرد: نصب سیستم پایش لحظه‌ای روی دودکش‌های پالایشگاه و تطابق مشخصات فنی مربوطه با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست، خرید و نصب ایستگاه پایش کیفیت هوای محیط در شهر بندرعباس، خرید آنالایزر پرتابل برای اندازه‌گیری هوای خروجی دودکش‌ها و کوره‌ها به‌صورت مستمر، انجام اصلاحات بهره‌برداری و عملیات‌های مهندسی برای بازیافت گازهای حاصل از فرآیند به‌عنوان سوخت همسو با مدیریت سوخت و انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای نیز از دیگر اقدام‌ها در این مدت است.

جعفرپور بیان کرد: مدیریت و بازیافت بیش از ۷۰۰ تن پسماندهای ویژه پالایشگاه (لجن تصفیه‌خانه) با مجوز و تحت نظارت سازمان محیط زیست، مدیریت و بازیافت بیش از ۳۰۰ تن پسماندهای عادی خشک، طراحی سایت بازیافت خاک‌های آلوده به مواد نفتی و طراحی و اجرای شبکه پایش آب‌های زیرزمینی به‌منظور پیشگیری و کنترل آلودگی نیز از دیگر اقدام‌ها در این حوزه به‌شمار می‌رود.

وی گفت: خرید تجهیزات مقابله با آلودگی دریا و مهار آلودگی ایجادشده در اثر شکستگی خط لوله نفت‌گاز بندرعباس – رفسنجان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، اجرای ارزیابی اثرات محیط زیستی (EIA) خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی و مخازن ذخیره پالایشگاه و اخذ مجوز از سازمان محیط زیست، تدوین سیستم مدیریت محیط زیست (EMP) طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه و برگزاری پویش سبز پاک‌سازی سواحل جزیره هرمز در روز جهانی زمین پاک نیز از جمله این اقدام‌ها است.

برگزاری آزمون جذب نیروی انسانی

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: از دیگر اقدام مهم شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس در این مدت، برنامه‌ریزی برای جذب نیروی انسانی شیفت چهارم و رفع کمبود نیروی انسانی موردنیاز ستادی و عملیاتی از طریق آزمون استخدامی بود.

جعفرپور ادامه داد: آزمون جذب نیروی انسانی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد و مراحل مصاحبه در حال برگزاری است. این آزمون با هدف جذب حداکثری نیروی ماندگار در استان برنامه‌ریزی شده است و متقاضیان همه رشته‌ها به جز مهندسی شیمی به‌طور ۱۰۰ درصد از نیروهای استان هرمزگان هستند.

اجرای امور مالی در استان هرمزگان

وی بیان کرد: با عنایت به رسالت و تعهد شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس به‌منظور آبادانی و محرومیت‌زدایی از استان هرمزگان، خود را متعهد به پرداخت مالیات در استان هرمزگان می‌دانیم. برای ما بسیار حائز اهمیت است زمانی که تولید در استان انجام می‌شود، بهره‌مندی از مالیات و عوارض آن نیز برای هم‌استانی‌هایمان در هرمزگان باشد و معتقدیم این مهم به تقویت منابع بانکی استان و حمایت از اقتصاد محلی کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس تأکید کرد: ما اکنون با بسیاری از بانک‌های استان هرمزگان همکاری نزدیک و مراودات قابل‌توجهی داریم و می‌توانیم اعلام کنیم همه عملیات بانکی برای دریافت ضمانت‌نامه، پرداخت حقوق، دریافت تسهیلات کارکنان و انواع خدمات بانکی موردنیاز این شرکت در استان انجام می‌شود و همکاری ما با بانک‌های تهران تنها بابت پرداخت اقساط تسهیلات ارزی اخذشده برای احداث پالایشگاه در دوران ساخت است.

جعفرپور ادامه داد: هدف ما از استقرار حساب‌های بانکی شرکت در استان هرمزگان، افزایش منابع بانک‌های استان و گشایش باب اعطای تسهیلات موردنیاز به سایر شرکت‌ها و چرخش سرمایه در هرمزگان و رشد اقتصادی استان است و بی‌تردید موفقیت پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس در تأمین انرژی کشور را نیز می‌توان مصداق همکاری سیستم بانکی با بخش تولید انرژی در دوران ساخت پالایشگاه تفسیر کرد که خودکفایی در تولید انرژی، افزایش صادرات و اشتغال گسترده از جمله نتایج همکاری و همراهی گذشته و حال نظام بانکداری با پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس است.

ادامه ساخت بیمارستان ۲۶۴ تخت‌خوابی مدرن در بندرعباس

وی ابراز کرد: این بیمارستان که مدرن‌ترین بیمارستان استان هرمزگان است در هفت طبقه در زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع در حال ساخت است و شامل بخش‌های مختلف درمانی از جمله پاراکلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی، اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت‌های ویژه و… است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس افزود: مصوبه‌های لازم برای ادامه روند ساخت بیمارستان نفت ستاره خلیج‌ فارس به‌دلیل نبود تأمین اعتبار به‌کندی پیش می‌رفت با هزینه‌ای حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و تا دهه فجر ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفرپور ابراز کرد: ساخت این بیمارستان که به‌عنوان مسئولیت اجتماعی پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس تلقی می‌شود، از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسئولیت اجتماعی کشور به‌شمار می‌رود که با همت و سرمایه‌گذاری این شرکت در حال اجرا است.

توجه ویژه به جوامع محلی

وی تأکید کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را همواره مدنظر قرار داده و سعی داشته است به‌عنوان صنعتی نمونه با نگاه به جوامع محلی و توانمندسازی آنان نقش‌آفرینی کند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌ فارس افزود: پس از وقوع زلزله در منطقه غرب هرمزگان، این شرکت بر اساس مسئولیت اجتماعی خود نسبت به اعزام تیم پزشکی و کارشناس مددکاری اجتماعی به منطقه سایه‌خوش اقدام کرد.

جعفرپور با تأکید بر لزوم همکاری و تعامل این شرکت برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده، این تجهیزات را شامل ارسال انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین برای آواربرداری و جابه‌جایی تجهیزات، برق‌رسانی، کانکس‌ و اعزام تکنیسین‌های برق، مکانیک و تأسیسات به منطقه دانست.

وی افزود: اهدای ویلچرهای تخصصی به هیئت ورزش‌های معلولان استان هرمزگان، خرید و اهدای ۸۰ دستگاه یخچال ساخت داخل به ساکنان مناطق محروم شرق هرمزگان و بازسازی چند مسجد در این مناطق را از دیگر اقدام‌های شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس، تأمین اعتبار ۵ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه دخترانه کوثر بندرعباس، آب‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار و محروم استان، بازسازی خانه ایتام محله نخل ناخدای بندرعباس و تعمیرات اساسی سیستم‌های خنک‌کننده مسجد جامع بندرعباس نیز از دیگر این اقدام‌ها است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس تأکید کرد: کمک به سرای سالمندان لقمان حکیم بندرعباس از دیگر اقدام‌های ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس است که خرید ماشین لباس‌شویی صنعتی، تأمین روشنایی، اجرای تعمیرات برقی و تأسیسات و تعمیرات موردنیاز سیستم‌های خنک‌کننده این مرکز از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

جعفرپور گفت: به‌منظور توانمندسازی جوانان استان هرمزگان، دوره آموزشی جوشکاری صنعتی برای نخستین مرتبه به همت شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس در مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای بندرعباس برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی که به‌صورت پودمانی به‌مدت ۶ ماه توسط متخصصان شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس برگزار شد، شامل سرفصل‌های تئوری و عملی جوشکاری در صنعت، همچنین اصول ایمنی و بهداشت جوشکاری بود و ۲۵ درصد از سهمیه مهارت آموزان این دوره را خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دادند.

پیشگامی در برپایی اردوهای راهیان پیشرفت

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس تصریح کرد: به‌منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین و اولویت مهم تاریخ‌نگاری و بازگو کردن دستاوردهای نظام اسلامی در تمامی حوزه‌ها از جمله صنعت نفت، بهترین راهکار برای ابهام‌زدایی و هویت‌سازی برای مردم به‌ویژه جوانانی که در معرض خوراک خبری مسموم قرار دارند، تشریح این دستاوردها است.

جعفرپور ادامه داد: به‌منظور شناساندن دستاوردها و توانمندی‌های متخصصان جوان کشور در بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان اردوهای راهیان پیشرفت در این پالایشگاه به‌صورت هفتگی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی اظهار کرد: با توجه به لزوم روایتگری جهاد در پالایشگاه این اردوها اجرایی شدند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان کشور از ستاره پالایشی کشور بازدید به عمل آوردند.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز این اردوها با حضور سخنگوی دولت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پالایشگاه ستاره خلیج فارس گشایش یافت و بیش از یک هزار بازدیدکننده در این قالب از دستاوردهای ستاره خلیج فارس بازدید کرده‌اند.

جعفرپور اضافه کرد: امیدوارم آینده‌سازان این مرز و بوم با الگوبرداری از مسیر شهدا در مسیر پیشرفت و ترقی روز به روز کارآمدتر و موفق‌تر باشند و سرافرازی ایران اسلامی را همچون گذشته به ارمغان آورند.

وی گفت: در انتها لازم می‌دانم از همه همکاران شریفی که با فداکاری و تلاشی خستگی‌ناپذیر مسیر پرفرازونشیب نیل به اهداف کلان را هموار می‌سازند، صمیمانه قدردانی کنم و امیدوارم در ادامه با اتکال به خداوند متعال و همت والای همه کارکنان بتوانیم به تلاش‌هایمان برای خدمت به کشور و مردم شریف ایران ادامه دهیم و گام مؤثر دیگری برای توسعه میهن عزیزمان برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.